du og jeg og vi to Skrevet 27. februar 2008 #1 Skrevet 27. februar 2008 Nå er det 3 måneder siden fødselen og det er fortsatt litt vondt å ha sex. Helt innerst liksom. Det er ikke veldig smertefullt, men sårt og vondt. Andre som har hatt det slik? Hvor lenge varte det?
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2008 #2 Skrevet 27. februar 2008 svarte nettopp på innlegget under ditt (ang GU og smerte) var dritvondt med sex de 10 første gangene i allefall så ble det bare bedre og bedre og nå er alt normalt igjen.. Startet med sex etter ca 7 uker.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2008 #3 Skrevet 27. februar 2008 Lillegutt er 6.5mnd nå og kjenner fortsatt at det innimellom er litt vondt, ikke sånn kjempesmertefullt. men er alt fra gang til gang. Anbefaler deg å bruke glidemiddel hvis du ikke bruker det, ble litt bedre da. Å når (for å si det rett ut) han skal inni deg, ta det i ditt tempo. For oss hjalp det at jeg satt oppå, da ble det mer i mitt tempo og jeg kjente hvis det ble for vondt...
Andie82*tobarnsmor* Skrevet 27. februar 2008 #4 Skrevet 27. februar 2008 det var vondt ganske lenge hos meg.....hadde sex 5 uker etter fødselen, og det var for tidlig for meg.....fikk skikkelig vondt etterpå, og de neste gangene var det alt annet enn godt for og si det sånn. Jeg fant til slutt ut at det var fordi det var for tørt inni der, og det hjalp veldig for meg og bruke glidemiddel. etter ca 4 5 mnd var det tilbake som normalt igjen........
HAPPY MOM<3<3<3 Skrevet 28. februar 2008 #5 Skrevet 28. februar 2008 Her tok det godt over 8 mnd, først nå er alt som før og lysten er på vei tilbake...
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2008 #6 Skrevet 28. februar 2008 hei Jeg hadde vondt leeeenge jeg.Skikkelig smertefullt og vondt. Begynte å lure på om d var sting som ikke hadde grodd skikkelig e.l. Viste seg jeg hadde fått en kraftig infeksjon. Ble bra da jeg fikk medisin. Men d var jeg da :-)
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2008 #7 Skrevet 28. februar 2008 lurer bare på om dere som har vondt, ble dere sydd eller klipt? kan det ha sammenheng med det? jeg fikk ei bittelita jente og slapp å sy. Vi hadde sex ca en uke etter fødsel. Hun er 2uker nå og vi har hatt et par ganger til, når det har vært mulig. Men er ikke vondt. Er det sånn at man må vente med sex til man har vært på 6-ukers kontroll?
Begooz Skrevet 28. februar 2008 #8 Skrevet 28. februar 2008 Min mann og jeg hadde sex 3 uker etter fødsel og det gikk veldig greit, men vi var veldig forsiktig. Nå derimot føler jeg at jeg er blitt trangere enn før fødsel, men jeg tror det bunner i at man trenger litt mer assistanse av glidemiddel. Er blitt litt tørrere i skjeden, og trenger absolutt litt mer kos før sex enn tidligere. Etter fødsel produserer man veldig lite østrogen, og jeg tror det henger litt sammen. Om det er smertefult så prøv litt glidemiddel...
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2008 #9 Skrevet 28. februar 2008 Jeg ble klipt opp og sydd sammen igjen. Har ikke hatt smerte ved sex. Men det kan jo også være fordi jeg ikke hadde sex før 6mnd etter fødsel...;)hehe Men har ikke hatt noe smerte nedentil overhodet i etterkant av fødsel - det var vondt når han stod å stanget ned i bekkenet og under pressriene, men har ikke hatt vondt etter det;)
Milla-baby Skrevet 28. februar 2008 #10 Skrevet 28. februar 2008 Jeg ble klippet en god del. Gjorde ganske vondt å ha sex i beg.etter fødsel ja. Nå er det gått 6 mnd og først nå gjør det ikke vondt lenger. beg.å bli bedre etter 5 mnd ca.
Krokka og prinsessa Skrevet 28. februar 2008 #11 Skrevet 28. februar 2008 Vi hadde sex allerede etter 6 uker, og det gjorde vondt da, og det gjør enda vondt. Det er rett og slett slimhinnene som ikke vil normalisere seg før jeg er ferdig å amme, sier legen....
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2008 #12 Skrevet 28. februar 2008 hvis en har blitt sydd eller klippet er det av og til at det vokser "villvev" i arret. Dette gjør ofte vondt når en har sex. Løses enkelt og smertefritt med laser hos en gynekolog. Jeg anger på at jeg ikke spurte legen min litt tidligere så hun fikk sjekka om det var noen fysiologisk grunn til smertene!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå