Gå til innhold

Hei alle sammen=)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var hos legen i dag, å fikk vite etter svar på blodprøver, at jeg nok har pco..huff...je som var så klar for å bli mamma....er så redd jeg aldrei skal få blitt det nå, men jeg veit jo så og si ingen ting om det ennå da...noen her med pco, som har barn?vil bare høre om det er vanskelig å få til, ell om det faktisk kan gå på "vanlig" vis også?

Lurer også på om noen har noe bra sider å annbefalle, hvor det står om denne lidelsen?!

Lykke til alle sammen=)

Klem fra meg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du:)

Du skal nok klare å få barn, sjølv om du har pco:) Men du må nok kanskje smøre deg med litt meir tålmodighet, sjølv om det klaffer for fleire ganske raskt. Er veldig individuelt, og mange greier det på eigen hand. Det er og fleire ulike behandlingsmetoder. Dette ville eg tatt opp med gynekologen din, siden behandling og er veldig individuelt.

Eg har ingen side å anbefale, men det står ein del nytting info på ein tråd nedover på debatten her.

Lykke til:)

Skrevet

Hei!

Jeg vil anbefale deg å lese artikkelsen som står under denne linken :http://www.organon.no/authfiles/images/267_188063.pdf

Denne ble lagt ut av Miracula i et tidligere innlegg, og jeg har lest den mange ganger! :)

Jeg har PCOS, fikk diagnosen i fjor høst, og har hatt to spontanaborter. Men jeg gir ikke opp håpet! Det skal bli vår tur også, akkurat som det skal bli din tur! Det kan bare ta litt lengre tid, men tid har man når man venter på noe godt!

Jeg ønsker deg lykke til, og ta bare kontakt dersom du vil snakke.

:)

Skrevet

Hei hei..

Det er nok desverre slik de sier over her, at du må nok smøre deg med tolmodighet.. jeg fikk påvist pcos i sluttn av 06.. og har nå blitt gravid og skal ha i juli.. så det blir nok din tur også skal du se:) og jeg ble gravid på den "vanlige" måten.. det jeg tror er best er at du forhører deg med gynekologen din om hvilken behandlings måte som han/hun tror er best.. og om du er overvektig som meg, så gå ned litt i vekt.. jeg fikk beskjed om at hvis jeg bare gikk ned 5% i vekt, så økte sjangsene mine for og bli gravid...

er det noe du lurer på eller bare trenger noen og prate med, kan du skrive post til meg her inne, så skal jeg prøve og svare så godt jeg kan:)

Lykke til;)

Skrevet

Hei Jeg har også PCO. Jeg er mamma til en nydelig jente på 11 mnd.

Jeg hadde en Sa i uke 6 da fikk jeg påvist Pco hos spesialisten som tok Ul. Han gav meg piller for å få mensen så pergotime for å stimmulere til eggløsning. Fikk beskjed av han at den nok ikke hadde virket. Måtte komme tilbake etter sommeferien(06) for å begynne på en sterkere kur med sprøyter. Men i løpet av ferien fant jeg ut at jeg var gravid. Om det var med hjelp av pergo eller av meg selv det kunne ikke legen heller svare på. Men en hyggelig overraskelse var det:)

Da jeg fikk vite at jeg hadde PCO søkte jeg på det og PCOS på startsiden.no det kom fram mange sider. bla lommelegen.

Et råd: når man har fått diagnosen PCO er ofte sjelden eggløsning eller manglene eggløsning et symptom. Ved å kjøpe mange eggløsningstester har jeg kommet fram til at jeg har veldig sen eggløsning og av og til ikke. Så når vi før fulgte normalen ang eggløsning vet vi nå litt mer når vi skal

prøve.

Lykke til:)

Skrevet

TUSEN TAkk for oppmuntring...er så godt å høre i fra noen positive sjeler som deg=)Takk igjen=)

Klem

Skrevet

Hei, å gratulerer sååå mye med spiren=)er så godt å høre at noen får det til, så er det faktis håp=)

Ja, jeg er nok en "del" kilo for tung ja, å har prøvd MANGE forskjellige metoder for å komme ned i vekt, å det gjør jeg...gikk ned 27 kg av egen maskin i fjor vår...men så tenker jeg så mye på at jeg vil ha barn, å blir lei, deperimert osv pga det ikke sker noe, så "trøster"jeg meg med litt god mat igjen da=/høres sikkert heeelt idiotisk ut, men er heelt forferdelig å ha det sånn=(

Å da leg først begynner å gi opp å legge på meg igjen da, så går jeg opp mer enn hva som var utgangspunktet hver gang=(

Syntes det er så fælt at alle rundt meg blir gravide en etter en, uten at jeg blir det, å enda verre da de maser om at vi snart må begynne også...er jo ikke noe jeg vil mer enn det...men hadde det bare vært så enklt=(Men er veldig gla på demmes vegne også da..bare "litt" misunnelig!!

Men inntil det blir våres tur, så får jeg kose meg med den herlige tante gutten min på 4mnd=)

Lykke til alle sammen...å TUSEN TAKK for støtte og oppmuntring=)

Klem

Skrevet

Jeg vet akkurat hvordan du har det, og nei, d høres ikke dumt ut, for jeg også hadde det helt på samme måte! vi prøvde i 3 år før jeg fikk vite jeg hadde pco.. og ble bare mere og mere deprimert over at alle andre fikk det til, og ikke vi..men da jeg begynnte på metformin, så fant jeg ut at nå skal jeg virkelig gå inn for og gå ned i vekt.. og det gjorde jeg, pluss at mens ble regelmessig også.. så da jeg mistet mens når jeg ble gravid, trodde jeg at huff, nå er det på'an igjen.. men så insisterte min samboer på at jeg skulle ta en test, og da kunne jeg ikke tro det jeg så.. den var jo faktisk positiv.. og nå når jeg har blitt gravid, så har jeg faktisk bare gått ned i vekt, for jeg spiser ikke mere enn det jeg gjorde før jeg ble gravid.. jeg var også misunnelig på mine venner at de fikk både 1 og 2 og 3 barn.. synes at det snart var min/vår tur.. og syntes ikke de gjorde annet enn og snakke om barna sine og graviditetn sin.. syntes de nesten gnidde det inn at jeg ikke ble gravid.. vi også ble maset på om vi ikke skulle få barn snart, men da tenkte jeg at vi prøver jo.. men det går da aldri.. og det blir man ikke akkurat mindre deprimert av =( men som sagt, tror nok bare du må prøve og gå ned i vekt, og prøve og holde deg nede i vekt og ikke tenk så mye på det.. jeg hadde nesten gitt opp håpet på at jeg kunne bli gravid.. så jeg tror ikke det gjør saken noe bedre at du går og tenke på det heller.. vet det er enklere sagt enn gjort.. men d blir nok når du/ dere minst venter det;) det ble det hvertfall til oss..

så jeg får bare si LYKKE TIL!! og håpe det går deres vei også.. men oppsøk gynekolog og høre hvilke muligheter de har for og prøve og hjelpe dere på vei..

klem fra bella gravid

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...