Gå til innhold

Når fester barnet seg?

Trym og Brages mamma

Anbefalte innlegg

Har termin med nr 2 den 24.april. Førstemann festet seg i hodeleie i uke 34/35 og fødselen gikk greit og normalt (om enn laaang og vond =18 timer), og vet at barn nr 2, 3, 4 osv fester seg myyye senere, ofte ikke før fødselen er igang. Og jeg er LIVREDD setefødsel. Har snakket med jordmor om dette, men søker trøst og råd der jeg kan. Noen som kan svare meg?

Fortsetter under...

Som regel vil babyen snu seg med hodet ned når tremin nærmer seg, men det er ikke sikkert hodet fester seg likevel. Det har det ikke gjort med meg-noen gang (4. sv.skap nå). Setefødsel kommer ikke overraskende på deg, det kan de følge med på og ta etterhvert. Du får da tilbud om keisersnitt el de prøver å snu babyen

Hei og takk for svar. Jeg håper jo selvsagt at han skal feste seg med hodet ned når termin nærmer seg. På ultralyden på tirsdag lå han faktisk i hodeleie, men han er fortsatt "overalt" imagen. Jeg er i uke 32 nå, og han benytter nok muligheten til det mens det fortsatt er plass der inne...

Jeg kommer nok til å få jordmor til å bestille ekstra UL for meg når det nærmer seg termin for å sjekke leie på barnet dersom hun er usikker.

Jeg bekymrer jo meg ikke for dette hele tida, det er bare det at jeg har vært redd for setefødsel helt siden jeg hørte om dette for maaange år siden, og har tenkt at jeg skal IHVERTFALL ikke føde sånn...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...