Mini-me:) *gravid* Skrevet 27. februar 2008 #1 Skrevet 27. februar 2008 Hei jenter! Tulla skal bli storesøster i oktober, og planen er å ha henne i barnehagen 3 dager i uka. Hun vil da være ca. 20 mnd når den nye kommer til verden. Nå går hun i 100% barnehage, da vi jobber fult begge to. Hun ser ut til å trives! Jeg tenkte at hun gå i barnehagen mandag, onsdag og fredag. Men det er flere som har sagt til meg at ungene deres ikke ville gå i barnehagen når det var så oppdelt.. De mente det var bedre å ha 80% barnehagedekning, og heller ha fri hver onsdag. Er det noen som har erfaring med dette? Jeg har lyst å ha henne en del hjemme, samtidig som hun kan få leke og herje litt i barnehagen innimellom..
shanty73 Skrevet 27. februar 2008 #2 Skrevet 27. februar 2008 Her ble det fra 60% til 80% iløpet det året jeg hadde mamma perm.. dette pga da stod jeg friere til å "velge"hvilke fri dager vi tok... Dette grunnet at det ble barselgrupper/trille grupper og annet såpass ofte at den eldste måtte stadig "blimed"... Når vi fikk en større valgmulighet i fridager ble dette enklere.
❤ mamma til 2 ❤ Skrevet 27. februar 2008 #3 Skrevet 27. februar 2008 vi hadde mandag, onsdag og torsdag slik at vi fikk lang helg om vi skulle noe. hadde ikke fulle dager begynte ca 9 og gikk til 16
lykkeligste Skrevet 27. februar 2008 #4 Skrevet 27. februar 2008 hei, vi har fått en ny baby i hus (6uker), og storebror er nå 19 mnd. Går i fulltid barnehage, og det kommer han til å gjøre.. Jeg beundrer de som har flere barn hjemme, synes det er godt med litt alenetid med babyen. Kolikk her også, så litt kaotisk om begge skriker.. Henter broremann og koser oss hjemme hele familien på ettermiddagen;)
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2008 #5 Skrevet 28. februar 2008 vi beholdt full plass, så kunne vi flekse litt. Hun syntes det var godt å komme i barnehagen, leke med sine venner og ha sitt nettverk. De sa også i barnehagen at det skulle jeg ikke ha dårlig samvittighet for, for det er faktisk livet hennes. Hun elsker vennene sine, utfordringene og alt de opplever i barnehagen. Har en fantastisk flott barnehage med masse ulike aktiviteter, turer etc etc. Vi leverte henne stort sett kl 10 ,etter å ha kost oss med frokost og barne tv om morgenen. Hun husker såååå godt "da du hadde permisjon og vi kunne se barne tv om morgenen" og "da fikk jeg noen ganger spiser frokost og se tv samtidig". Så trillet vi med lillebror i vogn til barnehagen ca kl 10, Så hentet vi henne ca kl 15. - 15.30. Hun hadde ofte langhelg og 7-8 uker ferie hvor vi var i syden, hos besteforeldre, på hytta etc. Syntes det var godt å ha plass i barnehagen hver dag, så flekset vi med fridagene slik det passet. Det var vel ca 200 kr i forskjell på full plass og 80% i mnd. De sier at minimum 3 dagers plass er viktig, for å følge med på rutiner, bli inkludert av de andre barna etc etc.
@nemone Skrevet 29. februar 2008 #6 Skrevet 29. februar 2008 Jeg ville beholdt full plass og heller gått ned etterhvert når du ser hvordan det blir. Har 17 mndr mellom mine og er sjeleglad jeg har eldstemann i barnehagen 100%. Jeg fikk et aldri så lite sjokk over hvor mye mer slitsomt det er å ha 2 barn enn 1 - men har også hatt kolikk og mye sykdom i hele familien (for det er jo mye sykdom første året i bhg uansett). Har hatt begge hjemme en del dager når eldste har vært syk eller småsyk og det er utrolig slitsomt, og jeg har ikke klart å følge opp begge to hjemme på en god måte, og alle har vært sure og grinete. F,eks at eldste finner på masse hyss når jeg ammer, eller at vesla hyler når jeg setter meg ned med eldstemann med malesaker - og at jeg så må avbryte - med det resultat at eldstemann blir råfrustrert. Så mitt råd er: vent til det har stabilisert seg med den nye babyen og avgjør det da heller.
mai mammaen til to Skrevet 2. mars 2008 #7 Skrevet 2. mars 2008 du kan jo ev høre om du kan ha henne mandag til onsdag kanskje? så får hun det sammenhengende? snuppa her skal også bli storesøster. hun går fullt i barnehagen nå.. i bergen kommune er det ikke så lett å få 60 og 80 % plass.. så vi tenker på å søke halvdagsplass i stede. da er det redusert tid hver dag. hun kan da være der fra 8.30 - 15... jeg satser heller på at hun kan være der stortsett hver dag men ha korte dager.... og selvfølgelig skal hun få ha fri sammen med oss også...
pandabjørn Skrevet 2. mars 2008 #8 Skrevet 2. mars 2008 sander var i barnehagen 60% før linnea kom og han var der ons til fre men etter at linnea kom så var han der 100% og det er jeg veldig glad for for da får jeg mere tid med jenta mi om jeg ikke må passe på han samtidig for det kan bli litt for mye av det gode hehe det er ca 20 mnd mellom mine.. tror jeg ville hatt 100% en stund til så kanskje gå ned til 60% men da ville jeg hatt enten man til ons eller ons til fre ikke ha annen hver dag for det kan lett bli litt rotete for gutten din best å ha sammenhengende dager
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2008 #9 Skrevet 2. mars 2008 Vi får 23 mnd.mellom våre.Eldste blir da å fortsette i 100 % bhg.,det tror jeg er best for oss.Og vil jeg ha han hjemme innimellom er jo ikke det noe problem. De sier at barn som går så oppstykket i bhg.har større problemer med å tilpasse seg.
<3 lykkeliten <3 Skrevet 2. mars 2008 #10 Skrevet 2. mars 2008 Til høsten når minstemann blir født vil jeg ha to på skolen og tredjemann 60% i barnehage. Synes det er greit at han får beholde vennene sine i barnehagen. Det er jo litt av hverdagen hannes.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2008 #11 Skrevet 3. mars 2008 jenta mi går tre dagen en uke, to dager neste uke, altså 50% plass i barnehagen. De dagene vi er hjemme alle tre, med babyen på tre måneder er vi på åpent lekested eller hos venner med barn på samme alder. Vi koser oss virkelig, har ikke bakt så mye som etter at jeg ble tobarnsmor ;-) Babyen sover mye den første tiden og vi leser, synger,danser og maler og gjør masse koselig ilag. Synes vi har gjort et godt valg; jenta vår får leke og kose seg i banehagen samtidig som hun får treffe babyen litt mer enn noen knappe timer hver ettermiddag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå