Gå til innhold

Guttenavn til nr 2

Anbefalte innlegg

Min 2 år gamle sønn heter Brage Alexander. Var på UL igår og venter en gutt til (har termin i slutten av april). Vi ønsker at han også skal ha to navn, et norrønt og et "internasjonalt" akkurat som storebror. Noen som har noen forslag? Vi liker veldig godt navnet Trym, men ingenting er bestemt.

Alle forslag mottas med takk!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136984941-guttenavn-til-nr-2/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så masse med den kommende gutten! :-)

Brage Alexander var da et kjempefint navn! Forslag til lillebrorens navn:

Trym Kristoffer

Trym Daniel

Trym Nathaniel

Trym Sebastian

Her er noen norrøne navn jeg synes er fine:

Odin

Storm

Brede

Vetle

Ulvar

Borgar

Varg

Lykke til!

Hmmm. Storm? Er det norrønt da? Vet mange oppdaget dette navnet etter rollefiguren i Hotel Cæsar, men jeg hørte det første gangen i den amerikanske såpeserien Glamour på TVNorge for ca 10 år siden eller noe sånt...

Annonse

Vet du hva? Må le litt av meg selv, for etter at jeg skrev innlegget ang Storm, så leste jeg det på Navneguiden her selv. Og at det er veeeldig gammelt. Så da har nok amerikanere "stjålet" det fra norske/norrøne navnebøker eller noe sånt...

Tror nok ikke mini i magen får et navn som begynner på B. Det klinger liksom ikke helt hos hverken meg eller pappaen. Sebastian derimot, har jeg hatt på navnelista siden første svangerskap...

Hadde det vært tvillinger så... Og apropos det, så oppdager jeg, etter at førstemann var født, at en tidligere klassekamerat av meg fra ungdomsskolen har 2 tvillinggutter som heter Birk og Brage. Det var jo litt morsomt da.

Men takk for forslaget! ;)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...