Anonym bruker Skrevet 27. februar 2008 #1 Skrevet 27. februar 2008 1: Kor mange ss sukker pr dl vatn? 2: Kor lenge kan sukkervatnet stå før eg bør koke nytt? 3: Kor mykje kan baby få i seg pr gang og kor ofte?
2 tette - med flette Skrevet 27. februar 2008 #2 Skrevet 27. februar 2008 2 ss pr dl vann det kan stå i 1 - 2 døgn ( tror jeg ), helst så lite som mulig fordi det samler seg mye bakterier der !! gi 2 ml som helsefremmende, ikke forebyggende, altså når babyen har veldig vondt..
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2008 #3 Skrevet 27. februar 2008 ojda! Eg ga baby 1 dl eg!! farlig?
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2008 #4 Skrevet 27. februar 2008 hehe, det var litt mye ja.. Det kan vel ikke være farlig, men de skal jo helst ikke ha så mye sukker da, men gjort er gjort Har hvertfall fått beskjed om at 2 ml holder..
2 tette - med flette Skrevet 27. februar 2008 #5 Skrevet 27. februar 2008 ikke meningen å være anonym da men hadde det vært farlig ville man jo fått beskjed om at det var det tror du ikke ? Synes ikke du skal bekymre deg for det hvertfall !
Gjest Skrevet 27. februar 2008 #6 Skrevet 27. februar 2008 Fra helsebrosjyren:Effekten av sukkervann kommer i løpet av 5-10 minutter og varer fra 1/2 - flere timer. Behandlingen er enkel: Foreldrene lager blandingen fra kokt vann som tilsettes vanlig rørsukker (druesukker virker ikke). Det tilsettes 12 g sukker pr 1 dl vann (12 g er en strøken spiseskje, eller aller helst en strøken måleskje på 15 ml). Jeg har gitt 2 ml av dette (sannsynligvis er 1 ml nok!) over ca 1/2 minutt ved at barnet suger det i seg fra en sprøyte, men det kan sikkert også gis på en smokk (må da passe på at barnet ikke suger smokken ned i halsen!) Foreldrene vil se om dette har effekt i løpet av 1 dag, vanligvis fra første forsøk! Det gis når barnet skriker av kolikk, og da gjerne hver 1-2 timer hvis det er nødvendig. Sukkervann er et medium for bakterier. Det bør derfor bare lages en oppløsning for et par dager om gangen. Dette kan oppbevares i kjøleskap, men porsjonen som gis barnet bør vel være tatt ut og varmet slik at det har romtemperatur. Jeg tror at vannet bør kokes før og ikke etter blanding med sukker da koking av sukkervann kan føre til en viss karamellisering Om barnet gråter litt og bare har problemer med å finne roen så dkal man gi:1 ts sukker på 1 dl vann. Dette kan de drikke en god del av uten at det er noen fare.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå