elmaaani Skrevet 27. februar 2008 #1 Skrevet 27. februar 2008 ... for å lykkes? Eller måtte dere over på IVF?
Gjest Skrevet 27. februar 2008 #2 Skrevet 27. februar 2008 det lurer jeg på også Hatt mitt andre AIH nå og er overbevist over at det ikke har klaffet heller
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2008 #3 Skrevet 27. februar 2008 Det blir for generelt å si noe om for noen tenker jeg, da det er individuelt. Dere har kanskje sett total oversikten her inne.... Vi har ulike grunner til at vi holder ut flere insem. eller velger å gå over til Ivf raskt eller etterhvert. En vurdering man gjør selv med hensyn til økonomi, status utredninger og anbefalinger fra lege og klinikken du går til. Alltids leit når det ikke klaffer - uansett, men feks 1-3 forsøk er minimalt med forsøk. Men man vet aldri - finnes dessverre ingen fasit ! Lykke til
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2008 #5 Skrevet 27. februar 2008 Ligger en 'oppdatert liste....' litt lengre ned på siden. De fleste på listen er nok lesbiske eller single hetero med donor hjelp fra utlandet.
elmaaani Skrevet 27. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 27. februar 2008 men det står kun forsøk og ikke hvilken type forsøk da... (AID eller ivf)
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2008 #7 Skrevet 27. februar 2008 Siden absolutt de fleste på listen er single/lesbiske som får donorsæd (IUID) fra klinikker i utlandet - så gir det seg selv at det er stort sett blir type donor insem. eller Ivf som blir nevnt. Ser ut som de som er par, mann/kvinne gjør det klart i beskrivelsen om de får insem.fra partner, AID. Kanskje 'ass.befruktning' har flere å sammeligne med.....
elmaaani Skrevet 27. februar 2008 Forfatter #8 Skrevet 27. februar 2008 det sier seg selv at det er AID eller ivf... men det jeg lurer på er hvor mange som har klart seg med AID... uten å måtte ta skrittet til ivf. Når de skriver kun "forsøk" uten å spesifisere, får vel ikke jeg svar på smp mitt eller? AID er insem med donor, ikke partner.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2008 #9 Skrevet 27. februar 2008 Hopper innom her og må bare spørre, elmaaani: får du donor hjelp her i norge, via sykehus ? For single/lesbiske er det klinkende klart hva forsøkene betyr på listen.
elmaaani Skrevet 27. februar 2008 Forfatter #10 Skrevet 27. februar 2008 Ja, donorhjelp i Norge. Er forsøk AID det da eller?
elmaaani Skrevet 27. februar 2008 Forfatter #11 Skrevet 27. februar 2008 på "ass. befruktning" er et forsøk = ivf
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2008 #12 Skrevet 27. februar 2008 Hvis du i listen finner norske par som får donor hjelp via sykehus i norge = AID. Om de beskriver sin situasjon tydelig nok er jo noe annet. Erfaringsmessig hører vi ikke så ofte om AID i dette forumet - selv om det like gjerne hører hjemme her som under Ass.befruktning.
elmaaani Skrevet 27. februar 2008 Forfatter #13 Skrevet 27. februar 2008 AID er vel ikke begrenset til donorforsøk i norge. Det er vel et generelt uttrykk for inseminering med donor? Så dersom det dere kaller forsøk er inseminering er det jo AID dere gjennomfører? *forvirra*
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2008 #14 Skrevet 27. februar 2008 Kanskje AID er termen de bruker ved insem her i Norge, og IUID brukes i Danmark? Uansett er det vel få her inne som får insem i Norge da. Tror nok de fleste her drar til Danmark pga lesbisk eller singel hetero. Som kjent får ikke vi hjelp i Norge.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2008 #15 Skrevet 28. februar 2008 Hvis forklaringene fra alle 'anonyme' her ennå ikke har gjort det forståelig - så anbefaler jeg deg å bruke en annen overskrift som feks 'Noen par som har fått AID i Norge?' Så slipper 'alle' her inne å bli så forvirret
Eira2010 Skrevet 28. februar 2008 #16 Skrevet 28. februar 2008 Ettersom jeg har oppfattet er forsøk AID ja. De fleste har iallefall spesifisert dersom de har gått over til ivf. Hvis det er snakk om forsøk på Stork f.eks. er det iallefall AID da dette er det eneste man får utført der. Håper det var oppklarende, og ikke minst litt oppløftende da det er ganske mange det faktisk har klaffet for vhja AID.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2008 #17 Skrevet 28. februar 2008 For oss har det klaffet på første forsøk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå