svane Skrevet 27. februar 2008 #1 Skrevet 27. februar 2008 Hei, jeg lurer på om noen vet hvorfor enkelte behandles med Crinone kun kort periode, mens andre tar det flere uker ut i svangerskapet? Jeg har totalt brukt Crinone i 15 dager (1 morgen og 1 kveld). Begynte dagen jeg var til uttak, og tok siste i går. Testet pos.på graviditetstest i går!!!! )))))) Har hatt icsi. Ringte riksen og fikk snakket med en sykepleier i dag, hun mente at dersom jeg ikke hadde fått beskjed om noe annet så skulle jeg bare ha det i tot. 15 dager. Blir så usikker jeg, er så redd for at det er en missforståelse/forglemmelse av legene der inne..... Noen med erfaring der ute???
Aget Skrevet 27. februar 2008 #2 Skrevet 27. februar 2008 Hei Først må jeg si GRATULERER med pos.test:) Jeg lurer på akkurat det samme som deg!! Har brukt samme dosen,like lenge som deg! Testet pos forrige fredag:o)))) Men er også redd for at jeg ikke produserer nok progesteron?? Mitt første IVF-forsøk,så føler liksom at det er sånn standard greie de driver med?? Holder til på Ullevål!! Håper noen andre kan svare oss??
svane Skrevet 27. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 27. februar 2008 Føler at jeg savner ett ordentlig svar på hvorfor det blir gjort så forskjell. Jeg holder til på Riksen, enestående personal der-men så travelt at det er sikkert fort gjort at noe blir glemt.. Gratulerer så mye til deg også!!!)
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 27. februar 2008 #4 Skrevet 27. februar 2008 Tror det er vanlig å gå på det i 15 dager i forbindelse med IVF/ICSI. Jeg gikk også på den i 15 dager 2 ganger om dagen.(sluttet den dagen jeg fikk pos blodprøve jeg da,så har 2 liggende her...). Skulle tatt de men...
74skytte Skrevet 27. februar 2008 #5 Skrevet 27. februar 2008 Jeg synes det er veldig rart at du ikke skal fortsette med Crinone. Jeg hadde fryseforsøk nå, og gå på Progestan. Jeg skal fortsette med det helt til ul om 6 uker. Men jeg kikket på brosjyra vi fikk på Riksen, og der sto det ingenting om det. Det sto bare at dersom du tester negativt, så slutter du med crinone. Vet ikke jeg....
Krepsinnen Skrevet 27. februar 2008 #6 Skrevet 27. februar 2008 Heisann Svane, Ser ut som vi ligger helt likt i løypa ;-) Fikk postiv BP i går etter IVF på Riksen. Jeg skulle også kun bruke Crinone frem til postiv test. Tror det er vanligere å ha progestreon tom uke12 dersom det er frys eller man har hatt SA ved tidligere graviditeter enn ved "ferske" forsøk.
MK73 Skrevet 27. februar 2008 #7 Skrevet 27. februar 2008 Det vanlige er 15 dager Crinone i et ordinært forsøk. Ved fryseforsøk skal man imidlertid ta medisiner inntil rundt uke 12 hvis man får positiv test.
svane Skrevet 28. februar 2008 Forfatter #8 Skrevet 28. februar 2008 Takk for alle svarene! Jeg ringte Riksen igjen i dag for å få en begrunnelse, og MK73-du har så rett så rett! Man bekymrer seg mer enn man har godt av..... Det var vanlig med 12 ukers beh. med Crinone tidligre, så hadde de gradvis redusert ukene. Og nå var det helt normalt med 15 dager. Resultatene var faktisk bedre nå enn tidligre,sa spl. Men, kunne ikke svare på om det var årsaken, eller at de generellt var blitt flinkere med årene......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå