Anonym bruker Skrevet 27. februar 2008 #1 Skrevet 27. februar 2008 Er det noen sykepleiere her? Jeg har lyst til å utdanne meg som sykepleier, hvordan er dette studiet? Altså læringsformer osv. Er det mye praksis? Hvordan er evalueringsformene, må man stå mye foran forsamlinger å snakke (hate)?
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2008 #2 Skrevet 27. februar 2008 Du kan f.eks gå inn på HIBU.no(eller en annen høyskole i nærheten av deg). Det er relativt mye praksis, jeg tok spl for 5 år siden og vet at mye er forandret siden da. Det som kanskje er lurt hvis du ikke har vært borte i yrket før er å skaffe seg litt erfaring for det er en TØFF utdanning og veeldig TØFFT yrke!!!! Det er heller ikke lett å få fast jobb om dagen, masse nedskjæringer. Lykke til
Gjest Skrevet 27. februar 2008 #3 Skrevet 27. februar 2008 Det varierer veldig. Kommer an på hvor du evt velger å studere. De forskjellige høgskolene har mange forskjellige måter å komme gjennom stoffet på, og mange forskjellige evalueringsformer. Gruppearbeid, selvstudium, skoleeksamen, hjemmeeksamen, innleveringer, eksamen med hjelpemidler osv. Det er sikkert lurt å gå inn på nettsidene til den skolen du har tenkt å søke, der pleier planen for studiet å ligge. Er ikke sikker på om jeg husker rett, men tror 1/3 av studiet er praksis. I sykehjem, hjemmesykepleie, psykiatri, sykehus (medisinsk og kirurgisk avd), og noen uker på føde/barsel og på helsestasjonen. Noe snakking foran forsamlinger må du nok regne med, men ikke mer enn på de fleste studier. Lykke til! Og det er et spennende yrke, mange interessante jobber. Du har masse muligheter til videreutdanning. Lønna er ikke den beste, men man har så man klarer seg.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2008 #4 Skrevet 27. februar 2008 takk for svar, er ikke sosialt inkompetent på noen måte, bare litt prestasjonsangst:-) Får tråle litt nettsider her jeg da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå