Gå til innhold

Noen som ikke har gitt mmr vaksine?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om det er noen her som ikke har gitt den vaksina til ungen sin?

Man hører jo så mye om autisme og sammenheng.. Ble litt skremt da jeg så oprah her om dagen og hun mora sa at hun var ikke i tvil om at det var vaksina som hadde gjort hennes unge autistisk!!

Samtidig som helsemyndighetene svarte at de visste ikke hva som forårsaket autisme!!

Syns det er litt skummelt det her med en dose passer alle........

Jeg klarer ikke stole på at det ikke har noe sammenheng! Jeg har ikke lyst til å bli en av de mødrene som "mister" ungen sin etter ei vaksine!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forskning har vist at det ikke er noen sammenheng mellom mmr og autisme. Konspirasjonsteorier er verden full av, og jeg velger å stole på helsemyndigheter fremfor desperate foreldre som leter etter et svar på en meningsløs skjebne for deres barn. Men det er jo helt frivillig å ta vaksinen, så du kan la vær hvis du vil. Samtidig vil jeg minne deg på at sykdommene man vaksineres mot i mmr vaksinen, også kan være veldig alvorlige. Oppholder dere dere bare i Norge, er det jo greit ettersom nesten alle andre vaksineres her slik at sykdommene nærmest er utryddet, men det er jo verre hvis dere drar utenlands. Personlig har jeg vaksinert sønnen min fordi jeg ønsker at disse sykdommene skal fortsette å være utryddet fra Norge. I min familie har vi nemlig en lita jenta med en immunsykdom som gjør at hun ikke kan få vaksinen, og hun er også av de som ville blitt veldig syk dersom hun hadde fått kusma, meslinger eller røde hunder.

Jeg ville tenkt meg nøye gjennom hvis jeg var deg, og ikke lest så mye på nettet (masse konspirasjon og unøyaktige påstander).

Skrevet

HI

Hvor mange 1000 barn i uken tror du for denne vaksinen?

Og hvor mange har dødt de siste årene?

Uansett, om du ikke lar barnet ditt få vaksinen..så kan det få tragiskt utfall senere i livet.

Skrevet

For mange år siden ble det publisert et studie i USA som viste en klar sammenheng mellom autisme og MMR-vaksinen, dette fikk visst mye oppmerksomhet der borte, og er noe av grunnen til debatten. På folkehelseinstituttets sider står det at det senere er kommet frem at dette studiet var feil, og sammenheng har ikke blitt funnet i andre studier. Skulle gjerne hatt tilgang på info om studiene de henviser til men...

Uansett; de som avfeier dette som konspirasjonsteorier har tydeligvis ikke lest så mye om det.

Har selv valgt å gi mitt barn MMR vaksinen etter grundig overveielse, men er av den oppfatning at barnet bør være 100% friskt for å få vaksiner.

Skrevet

Månebarn og lille gullet: Det er veldig lett å finne disse studiene, det er bare å søke på NCBI Pubmed (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/sites/entrez?db=PubMed&itool=toolbar), der du finner alle typer publiserte studier fra seriøse journaler. Under har jeg listet opp noen som alle tilbakeviser påstanden om sammenheng mellom mmr og autisme. Det er mange andre studer som også viser det samme. I tillegg har 10 av de 13 forfatterne som var med i studien fra 1998, hvor det ble hevdet å være en sammenheng mellom autisme og mmr, senere trukket artikkelen tilbake, fordi de mener det er svakheter i undersøkelsen. (Se: Murch, S. A statement by Dr Simon Murch. Allegations concerning our 1998 study. Lancet 363, 821–822 (2004).)

Jeg synes det er på sin plass å kalle noe som har blitt tilbakevist igjen og igjen for konspirasjonsteori, fordi det tydeligvis ikke er noe som kan få de som tror på dette til å endre mening. Tipper at du mener det samme om dette selv om jeg lister opp 100 studier som viser motsatt av din mening, og mener at alle de som ikke er enige med deg, er dårlig opplyste og dumme? Konspirasjon i et nøtteskall...

Les hvis du vil:)

Clinical Pharmacology & Therapeutics (2007) 82, 756–759; doi:10.1038/sj.clpt.6100407; published online 10 October 2007

Vaccines and Autism: Evidence Does Not Support a Causal Association

F DeStefano

Taylor, B. et al. Autism and measles, mumps, and rubella vaccine: no epidemiological evidence for a causal association. Lancet 353, 2026–2029 (1999).

Chen, W., Landau, S., Sham, P. & Fombonne, E. No evidence for links between autism MMR and measles virus. Psychol. Med. 34, 543–553 (2004).

Honda, H., Shimizu, Y. & Rutter, M. No effect of MMR withdrawal on the incidence of autism: a total population study. J. Child Psychol. Psychiatry 46, 572–579 (2005).

Madsen, K.M. et al. A population-based study of measles, mumps, and rubella vaccination and autism. N. Engl. J. Med. 347, 1477–1482 (2002).

Child Care Health Dev. 2006 Sep;32(5):511-9.

Vaccines and the changing epidemiology of autism.

Taylor B.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...