Gå til innhold

Laparoskopi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei gulljenter

Nå har jeg fått innkalling til Lap.operasjon! Grue/gleder meg. Trenger opplysninger om alt....... Spør de deg etter opr. ang. sykemelding? Er det noen av dere som har tatt bort muskelknuter? Hvordan gikk det i tilfelle? Gi meg all info dere har jenter! Venter med smerte og lengsel på svar.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei , tok lap på fredag og det må jeg si er ingenting å grue seg til:-) Man blir veldig godt tatt vare på av en sykesøster, hun forklarer deg alt og stiller alle mulige spm. Det er mulig du må vente en stund (jeg måtte vente i fem timer fordi jeg var sist i køen) så ta med deg masse å lese på. Hun gir deg smertestillende + beroligende tabl en ca 1 time før opersasjonen. Derfor er du ganske sløv før du får narkose:-) De stikker en nål i hånda (den sa de gjorde vondt, men var virkelig ikke noe vond) fordi du skal få narkose gjennom der. Så blir du trilla inn, sløv og glad og vips... når du våkner opp er alt ferdig:-)

Det jeg merket etterpå var at jeg følte meg ganske mørbanka. De sprøyter inn luft og den luften må sive ut og trekker seg opp til skuldre og lunger. Så derfor kjenner du deg litt stiv og tygga på, men virkelig ikke noe værre enn det. Bare at du er sliten i noen dager. Jeg har ikke hatt noe ubehag i forhold til sårene i magen. Bare at du kjenner de er der.

Du vil blø endel fra skjeden etterpå fordi de har holdt livmortappen med tang (tror jeg)

Du får svarene med en gang og de skriver ut sykmelding til deg der.

Husk foresten på å skrive ned nr. til den som skal hente deg. I disse mobildager er det ikke alltid man husker nr. i hodet...:-)

Vel, det var ihvertfall sånn det var for meg. Altså, ingenting å grue seg til:-)

Masse lykke til.

Skrevet

Det går veldig fint, man får narkose og merker ingenting.. Men som zanzibar sier, litt ubehagelig etterpå.. Jeg var sykemeldt en uke etter fordi jeg hadde så vondt. Men det er glemt hehe

Kan være greit og ha med noen som er der når legen forteller hva de fant osv.. jeg husket ikke en dritt av hva han sa og måtte ringe senere, jeg var jo halv dopet der jeg lå hehe..

Lykke til... dette går sååå fint!!

Skrevet

Hadde og vondt i ca 1 uke etterpå. Eller..ikke direkte vondt, men veldig stiv og støl og øm. Tok noen dager før jeg klarte å stå strak opp da.hehe

Skrevet

uff, jeg er så redd for det der. har en cyste på venstre eggstokk og er så redd for å måtte operere..får vite det på fredag vil jeg tru...tenk om man ikke våkner av narkose da? tenk om..ja..uff...er så ekkelt..føler jeg mister litt kontrollen..sliter med angst åsså...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...