Anonym bruker Skrevet 27. februar 2008 #1 Skrevet 27. februar 2008 ...sove på magen ser det ut som... hun er straks 3 uker og har i det site hatt mye magevondt men med en gang hun får ligge mage mot bryste til mor og far så roer hun seg... Og nå sover hun i sofaen på magen (jeg sitter ved siden av) MEN er det aldri å anbefale å la så småe barn sove på magen?? Virker som magesmertene blir mindre også.... men vi skal til kiropraktor behandling i mårra, så kanskje alt løser seg uansett!! Noen som har latt barna sove på magen på natta??
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2008 #2 Skrevet 27. februar 2008 jeg lot å jenta mi sove på magen på brystet mitt d er ingen fare for da er hun under oppsikt hele tiden. D er jo en grunn for at de ikke skal sove på magen da d er påvist mye større risiko for krybbedød. Men va du velger selv for barnet ditt kan ingen bestemme men d er jo litt lurt å følge slike råd når d er blitt forsket på i mange år. Håpe jenta di blir bedre i magen snart:)
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2008 #3 Skrevet 27. februar 2008 Vi får håpe at kiropraktor behandlingen i morgen gjør underverker! Ja, helsesøster sa at det var ikke noe skummelt å la henne sove på magen så lenge jeg var i nærheten av henne! Men spurte ikke hvordan det var på natterstid!! Virker som det lindrer godt for henne å kjenne trykk mot magen og varme!!
Love my kidz Skrevet 27. februar 2008 #4 Skrevet 27. februar 2008 Hei du! Da gutten min var to uker fikk han kolikk og hadde mye magesmerter. På dagen sov han stort sett bare i armene mine, for han våknet alltid hvis vi la han ned. Etterhvert oppdaget vi at han sov litt hvis vi la han på magen, i allefall på natta. De første nettene sjekket jeg ham hvert tiende minutt pga frykten for krybbedød, men etterhvert lærte jeg meg å slappe av. Vi prøvde innimellom å snu ham, men da våknet han jo bare. Siden han sov så innmari lite på dagen så ønsket vi at han sov i allefall på natta, derfor gjorde vi dette tross anbefalingene. Jeg passet imidlertid på å ha soverommet frisk og luftig, vi er ikke-røykere, han sov alltid i sin egen seng og sovnet ofte med smokken sin. Det er jo ikke bare mageleie som kan være årsak til krybbedød. Personlig tror jeg de barna som dør i krybbedød rett og slett har en genfeil fra starten av, men man må jo passe på å redusere risikoen, så absolutt. Man vet jo at når folk begynte å snu barna sine på ryggen så reduserte antall tilfeller krybbedød med hele 80% !! Vi ble kvitt kolikken da han var rundt to mnd, og etterhvert så jeg at han godtok å ligge i vogna si, noe han ikke klarte pga magesmertene i starten. Da tenkte jeg at jeg kunne prøve det i senga også, og jo - etterhvert godtok han det også. Så ved tremånderesalderen kunne jeg legge han på ryggen =) Jeg skal ikke fortelle deg hva du skal gjøre, men stol på deg selv og gjør det du synes er best!
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2008 #5 Skrevet 27. februar 2008 Her er det ingen av oss som røyker heller... og rommet er kjølig og luftig... Og hun sover iarmene mine på dagen så mamma får ikke gjort nå eller sove litt ekstra... vil bare at hun ikke skla ha vondt så lar henne sove iarmene min og pappas! Men hun sover i senga vår, 180 cm seng da... og hun sover på egen plass i en ammemadrass med egen dyne og pledd... Dette fordi hun er så urolig og mamma er så sliten og klarer ikke å gå til baby senga hvert 10 min for å putte inn smokk eller trøste/stryke på magen ol... Tenkte å høre litt med kiropraktoren i morgen... mulig han har noen synspunkter. Hvis ikke denne behandlingen funker så oppsøker vi helsesøster eller lege! Hun er sikkelig sterk i nakken allerede.. fra dag en holdte hun hode opp i flere sekunder, så hun er sterk og liker å ha noe tett oppi ansiktet når hun sover!!! Klut, ammemadrassensvegg, eller dyna/pledd. Eller mammas hånd! Men så er det det å torre å legge barnet på magen når det er ikke å anbefale... ville aldri klarte å tilligitt meg selv hvis det skjedde noen med henne fordi vi la henne på magen.... Huff, ikke enkelt dette!! Har foresten hørt at flere har gjort dette.... altså latt de sove på magen pga de sov best da av div grunner... Ikke enkelt dette!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå