Gå til innhold

Sykemeldt FØR graviditet

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en kronisk sykdom som gjør at jeg er avhengig av flere medisiner for å fungere bra i jobb og ellers. Nå planlegger vi å bli gravide og da bør jeg unngå å bruke så mye medisiner. Dette fører til at jeg er mer utsatt for å få tilbakefall av sykdommen, og dette prøver jeg å forhindre ved å være sykemeldt mer eller mindre 100%.

Hva syns dere om dette? Er det rktig å være sykemeldt for å holde seg friskest mulig til et evt svangerskap? Jeg får jo litt dårlig amvittighet ift jobben min, men samtidig så ønsker jeg ikke å risikere å måtte bruke mye medisiner som kan skade graviditeten...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136983717-sykemeldt-f%C3%B8r-graviditet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vanskelig å si noe om sykmelding i ditt tilfelle. Men du kjenner vel kroppen din best selv. Og mener du at det er best å være sykmeldt, så ville jeg gått for det. Ikke verdt å presse seg. Det avhenger selvfølgelig av hvilke jobb du har da.

Hilsen meg som svarte over.

Har du chrons sykdom? Tolker det sånn utfra nicket ditt. Den har nemlig jeg.... Er nå gravid med nr 2. Har vært veldig dårlig, men har siden desember gått på en medisin som heter pred clysma. Denne er ufarlig for fosteret i forhold til prednisolon og imurel o.l. Min lege satte meg på den for at jeg skulle kunne bli gravid :-) Vi har prøvd siden sommeren, men jeg tror ikke kroppen ville ta imot en graviditet sålenge kroppen ikke klarte å ta vare på seg selv.... Men i januar når jeg var i god form pga ovenfornevnte medisin, klaffa det endelig :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...