Gå til innhold

Albert -- Alvilde?

Anbefalte innlegg

Mange av mennene i min familie har Albert som andre fornavn. Hvis jeg får jente nå, tenkte jeg å ha Alvilde som andre fornavn til henne for å følge opp dette. Er ikke glad i Albertine eller Alberte.

Blir det tydelig at det er for å kalle opp (bl.a) bestefar? Er det for forskjellig fra Albert? Og er Alvilde pent, syns dere??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136983027-albert-alvilde/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes Alvilde er kjempefint! :-)

Hva har du tenkt å ha som førstenavn?

Har ingen problemer med å se sammenheng med at du bare bruker A-en for å kalle opp en bestefar, selv om jeg personlig mener at navnene bør være de samme eller mest mulig lik når man kaller opp noen :-)

Ja jeg synes Alvilde er et pent navn. Vurderer det selv, faktisk, som oppkalling etter min oldemor Alfhilde.. Eventuelt Hilde...

Egentlig synes jeg at Alvilde er veldig forskjellig fra Albert.. Men du har jo Al- i begynnelsen av begge navnene da. Synes vel at hvis man skal oppkalle, så burde navnene være mest mulig like. Men jeg forstår du liker Alvilde bedre enn Alberte og Albertine. Men av de to navnene synes jeg Albertine er mye finere. Det er jo ikke så stygt egentlig, eller? :-) Hm... Men når jeg tenker meg om, så er Alvilde en helt ok oppkalling etter Albert, for så vidt.

Alvilde er helt nydelig! Kanskje ikke den mest åpenbare oppkallingen, men det spiller vel ingen rolle. Enig i at Alvilde er mye finere enn Alberte eller Albertine. Albertine er litt morsomt, men det blir langt og tungt.

Albert er også et flott navn hvis dere skulle få gutt.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...