Gå til innhold

Dere som har måtte fjerne hormonspiral... Jeg trenger HJELP!:-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan visste dere at det var spiralen som var problemet?

Jeg satt inn den 8.01. Hadde litt murring og blødde en 3-4 dager.

Ingen andre problemer.

Men nå den siste uken har jeg stadig merket at det putselig gjør vondt i underlivet og oppover mot magen.

Prøvde å ha sex i stad, men det var så vondt! Uansett stilling. Kjenner selv at det er livmorhalsen som er vond, og at det sprer seg utover og oppover. Føles som om alt fra navelen og ned låser seg, og det er vondt å gå, sitte, stå, ja alt... Det eneste jeg kan sammenligne det med er rier uten pause...

Men hvordan være sikker på at det er spiralen som gjør det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos meg så kjente jeg den når jeg gikk,sånn stikking liksom.Sambo klagde også på at det stakk når vi hadde sex,men tenkte ikke over at den hadde sklidd ned før jeg var på kontroll.Det var ikke sinnsykt vondt hos meg men det stakk mye og man skal jo ikke kjenne spiralen i det hele tatt hvis den sitter riktig.Ville dratt til legen og undersøk det

Skrevet

Takk for svar. Jeg var til gyn. for 1 1/2 uker siden, da tok han ultralyd og sa at apiralen satt perfekt.. Det var for noe annet enn spiralen jeg var der for da... Hadde ikke smerter da..

Skrevet

*Håper flere kan svare*

Skrevet

jeg har hatt det slik som deg,men så gikk det over.håpe i ikkje får det igjen

Skrevet

fikk satt inn hormonspiral for et par mnd siden. Lurer nå om jeg må få fjernet den. Har konstant småblødninger og litt menssmerter. det verste er likevel at jeg har fått mer vondt i korsryggen (har litt kroniske smerter der fra før), og jeg tror faktisk det er spiralen som er problemet, for rett etter at jeg satt den inn fikk jeg skikkelig vondt i korsryggen, samtig med rieliknende tak i livmoren.. noen som har opplevd liknende?

Skrevet

Hei

Jeg måtte ta ut spiralen etter å ha hatt den inne i 9 mnd. Har egentlig hatt jevnlig smerter i underlivet/magen og korsrygg siden jeg satt den inn. I tillegg til blødninger i hytt og pine. Det var hormonspiral jeg hadde, ikke kobber.

Hadde også vondt i korsryggen til tider, slik som personen over her beskriver. Nå har jeg ingen prevensjon, men vil for all del ikke bli gravid. Så det vi får være veldig, veldig forsiktige, for jeg har nå prøvd alle p-piller, minipiller etc uten hell... Sukk..

Hvis du har vondt i rygg og mage og føler det er pga spiral ville jeg tatt den ut. Jeg har ikke hatt disse smertene siden jeg tok den ut, og gynekologen som gjorde det mente at jeg rett og slett bare ikke tålte den type prevensjon.

Lykke til.

m

Skrevet

Jeg fikk skikkelig vondt da den ble satt inn (mens/rie-lignende smerter i livmoren, logisk nok). Avtok etter noen dager, men jeg husker at det gjorde vondt når jeg gikk i trapper, løftet bena høyt, hadde sex osv litt av og på i ganske mange måneder etterpå. Men jeg slapp p-piller, mensen og alt det styret, så jeg syntes det var verd det. Etter hvert forsvant smertene helt, og jeg var superfornøyd med den i 5 år. Måtte forresten klippe trådene ned litt, for samboer krasjet i dem. Gikk fint etterpå. Tok den ut da jeg ville bli gravid og ble det med en gang. Genial prevansjon alt i alt, om enn litt trøblete i begynnelsen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...