Anonym bruker Skrevet 27. februar 2008 #1 Skrevet 27. februar 2008 Har en gutt på 9 mnd med dette.Nå drikker han prosobee og spiser sinlac grøt.Så lenge han får dette er han i storform,har prøvd med litt vanlig grøt og litt brødskiver men han reagerer på dette med gulping med en gang.Trenger noen råd på hva jeg kan gi ham,han kan jo ikke leve på prsobee og sinlac!!!! Helsestasjonen har ingen goderåd å komme med, sier at de ikke trenger annen næring det første året.Men jeg er redd han skal bli kresen og ikke ville ha annen mat.Noen som har noe erfaring med dette?
Leandermamma Skrevet 27. februar 2008 #2 Skrevet 27. februar 2008 Heisann! Leander har melkeproteinallergi og lever på Nutramigen og Sinlac..... Han er snart 10 mnd. Får ikke i han noe annet. Deler din bekymring og oppgitthet over helsestasjonen.
1+1=2+1+x Skrevet 27. februar 2008 #3 Skrevet 27. februar 2008 Tåler ikke melk her. Veslejena her får pupp. Jeg bruker holle sine hirse og fullkornsgrøt (disse er melkefrie) og blander de med nutrimagen og frukt som jeg ønsker. Alle Holle sine grøter er melkefrie... hirsegrøten er glutenfri. Fåes på helsekost.
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 27. februar 2008 #4 Skrevet 27. februar 2008 Hei.. Har en 3 åring med melkeallergi + hveteintoleranse, (han levde på glutenfri kost til han var nesten 2). + en jente på 9 mnd. med melkeallergi Det finnes brød han kan få, flere merker. Har du en ultra eller meny evt. ICA butikk i nærheten? Der handler ihvertfall vi alt av brød pålegg osv. Det er fullt mulig å ha et godt variert kosthold med disse allergiene. Du kan jo gi han frukt og middag? Lillemor her får stort sett frukt og middag + bittelitt sinlac, men den er proppet med sukker, så vi bruker helst grøt fra helsekosten. Bare spør om du lurer på mer, kan sikkert komme opp med en del linker til sider med produkter. F.eks allergimat.no og sider for bestemte produkter.
Alenemoder1snart2er tobarnsmor Skrevet 27. februar 2008 #5 Skrevet 27. februar 2008 Mitt barn har melkeallergi, og det ble oppdaget veldig seint...når jeg spurte legen om dette når han var baby ble jeg avfeid som stressa og hysterisk mor, og de sa de ikke hadde noen tester som kunne tas når han var så liten uansett... dere som har babyer og vet allerede at de har allergi, hvordan fant dere det ut? Vil helst være forberedt med nr. 2 som kommer i oktober i tifelle h*n også har allergi...
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2008 #6 Skrevet 27. februar 2008 Tusen takk for mange gode tips.Hos oss ble det oppdaget da han hadde gulpet fra han ble født til han var 6 mnd ikke bare litt gulping men 80-90 gulp om dagen.Så ble vi sendt til barnelege på sykehuset der fikk vi anbefaling om å prøve prosobee,2 dager etter sluttet gulpingen ,har prøvd med vanlig morsmelk og mat da starter gulpingen med en gang. så på grunnlag av det har de blitt enige om at han har melkealergi og mest sansynelig også glutenalergi.
Leandermamma Skrevet 27. februar 2008 #7 Skrevet 27. februar 2008 Leander fikk mageknip, utslett og veldig mange bæsjebleier i løpet av en dag. Jeg ammet, så da jeg kuttet ut melkeprodukter i kosten min, forsvant utslettet. Har prøvd å spise melkeprodukter igjen og da kom utslettet tilbake med en gang. Han tåler ikke Prosobee heller, så mest sannsynlig har han soya allergi også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå