Gå til innhold

Noen som har fått venninner gjennom barselgruppa?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha første møte med barselgruppa snart, og jeg kjenner at jeg gruer meg litt. Vil tro jeg er blant de yngste der (er 23) og at de andre er flergangsmammaer...

Jeg er ikke på leit etter nye bestevenninner, men hadde jo vært hyggelig å komme overens med noen som man kan trille tur sammen med osv.

Hva er deres erfaring med barselgruppe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kom i gruppe sammen med sånn ca gjevnaldrene mødre. Meg å ei til på 22, ei på 20, ei på 23 og ei på 25. ( Alle er førstegangsmødre). Har blitt veldig god venninne med hu ene. Vi er ofte i lag. Litt med de andre sånn av og til :)

Skrevet

Jeg er superfornøyd med barselgruppa mi. Vi er alle første gangs mammaer og mellom 23 og 40 år. Ei av de treffer jeg utenom de faste barseltreffene vi har også.

Skrevet

jeg gikk på Amathea for 5 år siden, og barselgruppen der var veldig fin, vi endte med å være bare 3 stk, og har holdt kontakten siden (vært i bursdagene til ungene til hverandre, møttes før jul etc.) Den yngste av oss har dessverre gått bort (hun ble bare 25 år...) men vi to siste holder enda kontakten, og nå ser det ut som vi begge blir mødre igjen til høsten. :) Vi har hatt mye glede av hverandre.

Skrevet

Når begynner slike grupper egentlig- er det noe vi må spørre om på helsestasjon- eller får vi bare tilbud om det?

Skrevet

Helsestasjonen setter opp gruppa. Du får informasjon om det av HS.

Det er selvsagt frivillig, men tror de gjerne vil at flest mulig skal være med på det første møtet i allefall (det holdes på helsestasjonen)

Skrevet

Min gruppe er veldig liten (tre andre), og vi er bare to førstegangsfødende. De andre er ganske mye yngre enn meg.

Gruppen ble satt opp av HS og vi har bare møttes en gang foreløpig (skal ha neste møte på 4-måneders kontrollen neste uke). Foreløpig har det ikke blitt som jeg håpte, men det kan jo forandre seg etterhvert. Hadde vært kjekt å ha noen å trille tur med..

Skrevet

Vi er bare tre på barsel gruppen. Det ene paret er i samme situasjon som oss.

Kommer til å gå på samme babysvømming med dem så kanskje vi blir bedre kjent da:)

Men foreløpig så er det ikke noe utenom HS.-

Skrevet

Vi er 7 stk fra noen og 20 til langt oppi 30 åra.... vi møtes noen ganger hver uke andre ganger 2 hver uke. Det fungerer veldig bra. Noen er første gangs og noen er flergangs. Vi skal møtes på kveldstid etterhvert og møtes med mennenne også... Veldig glad for min gruppe....

Skrevet

Vi var tre stk i samme aldersgruppe. Jeg kjente ingen andre i byen her når jeg hvanet sammen med de. Men vi traff hverandre svært sjeldent i starten. Men vi treffes fremdeles en gang iblandt.

Håper at barselgruppa denne gangen gjør at jeg treffer flere nye hyggelige mennesker! Uansett så har jeg møtt en herlig gjeng mens jeg var på BIM - som jeg håper at jeg fortsetter å ha kontakt med nå fremover :o)

Skrevet

Er kjempefornøyd med vår gruppe:) Vi er 4 stk fra 21-31år, tre av oss er førstegangs. Vi møtes nesten hver uke, går tur i marka, byen eller går på cafe :-)

Skrevet

Vi er 6 stk ibarselgrupa mi og kun en er ikke førstegangsmamma.Vi trives veldig godt sammen,er fra 25 til 40 år og 3 av oss er blitt kjempe gode venninner og møtes minst en gang i uka.

Selv om jeg har 3 venninner fra før som er fått barna ca simtidig som jeg fikk gutten min er jente fra barselgruppa mi veldig kjekt å ha...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...