Gå til innhold

trenger råd om bruk av mme....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal reise bort i helga og overlater ansvaret til pappan:)

Vi har ikke så mye erfaring med bruk av mme, og lurer på om vi kan lage hele dagsrasjonen på morningen og sette i kjøleskapet for så å varme opp ved bruk?

Eller må man koke vann, avkjøle, blande og så gi for hver gang?

Noen som kan har erfaringer eller tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det aller letteste vil være å kjøpe boksene med feriglandet mme. Det er selvfølgelig dyrere, ca 11-13 kr for 200ml (finnes også i 500ml bokser til ca 20-22 kr). Det er lettvint, praktisk og renslig.........

Skrevet

MME skal helst gis innen en time etter at det er blandet.

Gjest Gul stjerne
Skrevet

Slik gjør dere det:

Vask flaskene.

Kok vann, hell ønsket mengde på flaskene, og rør evt malt i det varme vannet.

Avkjøl, og sett i kjøleskapet.

Når ungen er sulten varmes vannet i microen til 37 grader.

Ha deretter i melkepulveret.

Da får ungen alltid fersk melk på veldig kort tid.

God tur!

Skrevet

Vannet skal jo helst holde minst 60-70 grader når du blander i pulveret!

Skrevet

Vi blander alltid opp ferdig to og to flaske og har stående i kjøleskap. så er det bare å sette på vannkoker når det er mattid og sette flaske med melkeflaska til varming i kopp med vamt vann

Skrevet

hei står veldig enkelt og godt forklart på pakken. :)

Skrevet

he he den debatten her nå.. blir vell mer forvirret stakkars:) sikket flere måter å gjøre det på.. jeg koker vann og tar på flaskene om morningen sann ca halv parten når småen skal ha mat fyller jeg på kokene varmt vann, kontrolerer at det er passe varmt før jeg tar i pulveret. men alt står på pakken så du kan lese deg til det der..lykke til

Skrevet

sitter her nå med en pakke med nan her står det : kok opp vann fra kaldtvanns kranen. la det koke noen minutter,og avkjøl vannet til ca 40 grader.. hell det avkjølte vannet i den reneflasken. tilsett riktig antall strøkne måleskjeer til vannet. se tabellen. sett lokket på flasken og rist til alt pulveret har løst seg opp. kjenn etter at melken ikke er for varm. ring nestle 80080730 om det er noe du lurer på. :) lykke til

Skrevet

Jeg koker opp vann en gang per dag og steller det i kjöleskapet. Når lillemor er sulten heller jeg önsket mengde vann på en flaske, varmer det i microen og tar i pulveret! Fort gjort!!

Skrevet

Jeg gjør det samme som "septeber 2007"! veldig enkelt,og baby får fersk melk kjapt og greit! ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...