Gå til innhold

Fikk et råd fra hs idag, men synes det virker litt rart

Anbefalte innlegg

Skrevet

På 6mnd kontrollen idag så fortalte jeg at lillegutt spiser veldig lite mm på dagen. Han nekter og ta puppen. Er ikke mange ml han får i seg.

Da sa hun at jeg kunne gi han litt appelsinjuice blandet med vann. Hun sa at det også gjør at kroppen fortere trekker til seg jern.

Men er det ikke slik at barn ikke skal få sitrusfrukt før de er 1år.Hvordan er det med juice da? Synes det virker litt merkelig jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har fått dette rådet selv jeg. Samtidlig som det er viktig å få i de væske når de ikke tar puppen/flaska.

Men angående dette rådet om sitrusfrukter, så har jeg bare hørt det her inne. Har prøvd å sjekke det opp andre steder, men finner ikke noe om det. Fikk jo tilog med et hefte om mat i posten til disse små. Mat og frukter de kan/kan ikke spise, men det sto ingenting om sitrusfrukter.

Skrevet

Ferskpresset appelsinjuice er bra. Blandes ut med vann. Det står i heftet "mat for spedbarn" utgitt av sosial og helsedirektoratet. Jeg har tidvis hatt problemer med puppenekt. Det jeg har gjort er å amme liggende i sengen vår og da går det greit. Men bare da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...