Gå til innhold

Når drar dere på hs og veier for første gang?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi ventet til 6 ukers kontrollen, men jeg følte mange syntes jeg var helt "gal" som ikke veide han før det. Men jeg var sikker på at han gikk fint opp i vekt, og hadde ikke noe behov for å kontrollere det.

Jeg har inntrykk av at mange veier dem etter et par uker? Noen helsestasjoner har fast veiedag, mens på andre kan du komme innom når du har lyst å veie.

Skrevet

Vi var der to ganger den uka vi kom hjem fra sykehuset, og en gang i uka noen uker etter det.. Men det var fordi hun gikk veldig mye ned i vekt pga gulsott (10%), så vi fikk beskjed om å følge opp vekta hennes og passe på at hun tok til seg nok mat.

Tror ikke du får noen innkalling før 6-ukers kontrollen, men mange velger å ta en tur før det, fordi det er vanskelig å vite om en har nok melk og at den lille tar til seg nok mat.

Skrevet

Var der første gang en uke etter at vi kom hjem for å sjekke at hun hadde gått opp i vekt igjen. Deretter 6 ukers kontrollen.

Skrevet

Har vært første gang i dag vi,på 6 ukerskontroll. Fikk beskjed av helsesøster da hun var på hjemmebesøk at de helst ikke ønsket at man kom og veide selv utenom de fastsatte timene, var visst redd for at det skulle bli trangt på helsestasjonen, Forstår jo argumentet, men syns det var litt dumt siden det hadde vært morsomt å hatt vekta for hver uke i starten ( skriver sånn babybok :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...