ScaryMama Skrevet 29. februar 2008 #26 Skrevet 29. februar 2008 Hvis du velger å tolke det slik, så har jeg en meget bortskjemt unge. Han får lov til å sove sammen med oss og jeg ammer han også. Hyggelig det:) Grunnen til at jeg forsvarer det er ganske enkelt, samsoving er positivt! Men, har du en begrunnelse for hvorfor det gjør han bortskjemt? Jeg er ikke med på resonnementet ditt...
OsloMor Skrevet 29. februar 2008 #27 Skrevet 29. februar 2008 He-he:-0 Her får ungene komme opp i sengen vår om natten, lillesøster på 1.5 får også pupp mens storesøster på 3 bare får kos. Dersom du mener at trygg barn er "bortskjemte" så gjerne for meg, håper flere skjemmer bort barna sine da isåfall...
moo Skrevet 29. februar 2008 #28 Skrevet 29. februar 2008 Siden du spør, så må jeg ærlig svare deg: Ja, jeg synes du er helt på jordet! At det beste for barnet er å få såkallte "gode rutiner", er ikke noe som alle er enige om. For noen vurderes nærhet og kos og tilgjengelighet som noe mer verdifullt for barnet, enn rigide rutiner. Det viktigste her er å huske at det er opp til foreldrene selv å velge hvordan de vil leve familielivet. Ingen andre har noe med slike avgjørelser å gjøre. For meg høres det ut som om du og din kusine har nokså ulik tilnærming til familieliv med småbarn. Det er ikke noe mer naturlig at du skal "omvende" henne, enn at hun eller jeg eller noen andre på nettet, skal prøve å omvende deg. Nei, fortsett å være en god venninne ved å tilby avlastning i den grad du ønsker å hjelpe på den måten, og overlat prinsippavgjørelsene til foreldrene.
moo Skrevet 29. februar 2008 #29 Skrevet 29. februar 2008 Jeg rekker opp hånda som nok ei mor til "bortskjemte" barn! Men så mener da vi i vår familie at barn aldri kan bli bortskjemt av å få kos og nærhet og respons fra sine omsorgspersoner. Selv om det skulle skje om natten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå