Gå til innhold

Hvilken mme??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen mme som er mildere for mage og tarm enn noen andre??

Hvilken mme vil dere anbefale??

Hjelp, jeg har ei lita ei på 19 dager som har så vondt i magen....luftsmerter og mor går straks på veggen!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor får man kjøpt den og hvorfor vil du anbefale den:) bare lurer altså... må ikke ha noe ekspert svar, bare din ærlige mening:)

Gjest Gul stjerne
Skrevet

hvilken mme som er best, kommer helt an på hvordan ungen din er skapt, og det eneste du kan gjøre er å prøve deg fram.

Min tålte ikke nan el hypoallergen nan, byttet til collett og da ble alt en lek. Collett ble jeg anbefalt av hs, og den er faktisk også den billigste. Men, nå har rema satt opp prisen på den til samme nivå som nan, vet ikke om de andre kjedene har gjort det samme.

I allefall finner du den på rema og ica, ikke kiwi, de andre kjedene vet jeg ikke.

Ang Hipp, du finner den på rema, ica.

Skrevet

Vi bruker Collett MME. Brukte den til sønnen vår og bruker den nå til jenta vår som er 12 uker. Har fungert veldig fint. Ingen av dem har gulpet eller hatt vondt i magen. Avføringen har også vært kjempe fin. Kan anbefale den på det sterkeste. Grunnen til at vi begynte med den var at de brukte den på barselavdelingen.

Prøvde NAN til minstejenta bare for å se hvordan hun ville reagere på et annet merke, men etter å ha prøvd 50 ml av den gulpet hun sammenhengende i et døgn etterpå.

Collett koster 95 kr på REMA 1000. Har gått opp veldig i pris. Før kostet den 69 kr. Husk at alle babyer reagerer forskjellig på MME, så et merke som fungerer bra for noen, fungerer dårlig for andre.

Gjest Gul stjerne
Skrevet

Hei sopranos, vet du om de andre kjedene også har satt opp prisen på collett?

Skrevet

NAN HA 1 bruker vi, kjøper på apoteket. Aldri hatt vondt eller luft. Koster 150 kr.

Skrevet

Vi bruker collett, storebror brukte også den. Vi begynte med nan, men lillemann ble så hard i magen av den. Eneste dumme er at gulpet lukter mer spy når han får collett, men det kan vi jo leve med :)

Skrevet

Hva er forskjellen på denne NAN og NAN man får kjøpt i daglivare?? Ser det står HA men vet ikke hva det står for...

Skrevet

Nan H.A 1 er Nan hypoallergen som man får kjøpt på apoteket! Den minsker vel sjansen for at ungen reagerer på den.. Vi begynte med den i går,så får vi se om magen hennes blir bedre..

Skrevet

Hei,

Du må nesten prøve deg fram. Vi har prøvd mange forskjellige (NAN, Hipp, Småfolk, Collett og Holle) men har endt opp på Hipp igjen og igjen. For å forhindre for mye luft er det en god ide å røre ut pulveret istedenfor å riste. I tillegg gir jeg maltekstrakt i en flaske i døgnet (veldig forskjellig fra barn til barn).

Dessuten kan det være at du må rape henne oftere. Tror jeg rapte hver 20. ml til å begynne med..

Håper det går bedre snart!

Skrevet

Nan H.A.1, er veldig bra.. vesla mi reagerte veldig på hipp og collett, men det går bedre med nan ha1, den er ganske dyr da.. 150 kr for en liten pakke, men det er verdt det !!

Husk på å ha malt ekstrakt (inntil 1 skje) i melken hver dag !! de kan bli veldig harde i magen av mme.. :)

Skrevet

leste jo ETTERPÅ at det var en del som har sagt det samme som meg da.. hehe :)

Kan jo prøve deg fram med fennikel eller amme te også ?? :)

Skrevet

I flaska nå har vi en dråpe malt lik en 50 øring... og 20 ml fennikel te... ammer desverre ikke!

Men føler jeg prøver alt på en gang.... fennikel te og malt, minifom.... har slutta med minifom nå.... og kjøpt collet mme. Så tenkte heretter å ha kun malt i mme'n... føler ikke fennikel teen fungerer.. men det kan hende det har noe med at jeg desperat prøver alt på en gang!!

Får helt hetta når lillemor har vondt.... kanskje jeg har gjort det vondt verre??

Skrevet

Du kan jo prøve med amme te, ikke at du tar det men gi en teskje til babyen din før du gir flaske ??

Prøv med litt mer malt, du kan gi en spiseskje om dagen, jeg gir en spiseskje i samme flaske, og jeg synes det begynner å funke..

Her i huset funket heller ikke fennikel te, men jeg vet det har funket på mange.. her ble det bare værre :)

Når hun har vondt kan du også prøve å maser lett på magen i sirkel rundt navelen mot klokka (høyre), kan hjelpe litt for å få ut luft!

Har vært i samme situasjon som deg så jeg vet hvor tøft det kan være.

Skrevet

Har massert henne ved de verste toktene og det virker tydlivis litt... men synes å huske at jeg gjør det med klokke (høyre)... si at vi starter øverst på magen og går til høyre ned mot hennes høyre bein når hun ligger på rygg så vidre til venstre bein så opp til øverste punkt igjen... med klokka...

har jeg gjort det feil hele tiden kanskje??

Vi bruker en slik dråpe malt i hver flaske så det blir fort en te-skje på de 6-7 flaskene. Men du ville anbefale å ta alt i en flaske? Og når på døgnet er det lurest å gi denne med så mye malt i da?? kanskje ikke så lurt like før leggetid eller ved nattmåltidene så vi slipper å opp for å ordne med bæsjbleie:)

Skrevet

Nan H.A.1 er kjempe bra! Den får kun kjøpt på apoteket og er for de som har litt ømfintelig mage eller plages litt med fordøyelsen.

Skrevet

ProSoBee og MiniMax er begge helt fri for kumelk. Selges på apotek.

..mange barn som har problemer med både laktose (kumelkesukker) og kasein (kumelkprotein) som finnes i kumelkbaserte MMEr.

Skrevet

Er dette noe man bare kan gå over til eller bør man rådføre seg til lege ang melkeallergi??

Fikk kjøpt collet sin i går kveld og merket endring i hvordan hun rapet etter måltidene... men litt tidlig å si på magen og fordøyelsen.

Skrevet

Profylac er veldig god for små barn, ev med allergier. Apotekvare.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...