Snooopi Skrevet 27. februar 2008 #1 Skrevet 27. februar 2008 Det finnes mange årsaker til dette, og hittil har ikke vi fundet ut hva som er vårt problem. Jeg leverte 16! blodprøveglass i dag, og vi gikk igjennom mine muligheter. Det kan ha noe med immunforsvaret å gjøre - dette kan løses med heftig binyrebarkhormon opp mot graviditetstest, immunglobin intravenøst, ca ½L hver uke (dette koster 15000,- pr gang hvis jeg skulle betale selv!!!) Det kan og ha noe med at jeg er for tjukk, for da kan det være for mange mannlige hormoner i eggstokkene som igjen gjør at EL ikke er så god, og det dannes mye insulin som ødelegger for graviditeten. Etter resultatene på BPene vil vi se hvordan vårt videre forløp blir, men jeg tror det blir P-piller i 1-2 mnd for å gi eggstokkene en ordentlig dose østrogen, tømme livmoren ordentlig så jeg er klar for en graviditet, og gi meg binyrebarkhormon og intravenøst. Det blir bare så spennende, og Ole Bjarnes (superspesialist på rigshospitalet i Kbh) statistikk viser at 50 % av de han har behandlet opnår BABY på første forsøk! I løpet av 3 forsøk har 70% fått BABY! Jeg vil mer enn gjerne styrke denne statistikk og gleder meg vanvittig:-) Klemmer fra
ArveSølve Skrevet 27. februar 2008 #2 Skrevet 27. februar 2008 Så godt å få noen svar. Dette virker jo veldig oppløftende for dere. Jeg skal ha et tilsvarende opplegg som dere neste gang hvis ikke legen ombestemmer seg. Jeg mistet for noen uker siden og ble lagt inn med blodpropp rett etterpå. På grunn av at blodproppen må sees isammenheng med svangerskapet ble jeg utreddet når jeg først var på sykehuset. Jeg har bare mistet 2 ganger som jeg vet om, så jeg skulle strengt tatt ikke blitt utredet enda. Så jeg er bare glad for at den blodproppen kom jeg. :-) Jeg regner med å begynne med sprayen om ca 4 uker. Ønsker dere lykke til videre.
kirsty*2barnsmamma Skrevet 27. februar 2008 #3 Skrevet 27. februar 2008 Oi så spennende! Levert bare 2 glass da jeg ble utredet her i Norge... Og ingen årsak. Men jeg er insulin resistens, ror det har noe med det å gjøre, at eggene kanskje blir påvirket? For embryoene mine utvikler seg ikke som de skal. Har du noen tips ut ifra det han sa til deg?
Brumm Skrevet 28. februar 2008 #4 Skrevet 28. februar 2008 Dette hørtes veldig spennende ut! Ja nå må du styrke hans teorier og lykkes neste gang! Vi har begge vært her inne for lenge nå..... Har du gått på p-piller under tidligere forsøk? Jeg går på p-piller og metformin nå. Metformin er å anbefale om du ikke har prøvd. Både p-pillene og metformin har hatt gunstig effekt for min eggproduksjon. Skulle gjerne visst hvorfor jeg aborterer også. Har gjort det de siste 3 gangene. Har gått ned 8kg siden vi begynte med forsøk. Men så lenge alle hormonprøver er i orden, har i prinsippet overvekten ingen ting å si. Jeg spiser sunt og trener, ligger ikke bare på sofa for å si det sånn. Har snakket med flere leger ang overvekt og ivf. Er så mange som tror det er vanskeligere å bli gravid fordi man er tjukk. Om homonene blir påvirket av overvekten er det et problem. kirsty: Har du prøvd metformin? Det skal være bra når en er insulin resistent. Før jeg var hos Hausken, hadde vi 8forsøk i Danmark, hvor 4ble avbrutte. Hadde enten et eller ingen egg. Hadde masse egg i begynnnelsen av stimulering, men de utviklet seg ikke. Etter noen mnd med p-piller for å renske opp inni der og samtidig bruk av metformin, var sjokket stort da gyn så 15eggfollikler på ul!!! 10 egg ble tatt ut. Klem
anonimo & gullprinsen :o) Skrevet 3. mars 2008 #5 Skrevet 3. mars 2008 Dette høres spennende ut, Snooopi ) Denne statistikken må du bare være med å styrke... Positivt at du får prøve dette også. Kanskje det er det som skal til ) Klem fra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå