Solen100 Skrevet 27. februar 2008 #1 Skrevet 27. februar 2008 Hei, Jeg er journalist i Aften og ønsker å komme i kontakt med en som har opplevd/opplever depresjon i etterkant av fødsel. Dette er noe 10 prosent av alle nybakte mødre sliter med. Det ønsker jeg å sette fokus på. Dersom du velger å stille opp, kan jeg også gjøre intervjuet anonymt. Du kan kontakte meg, Solrun Dregelid, på tlf: 97 00 40 60 el [email protected].
Solen100 Skrevet 28. februar 2008 Forfatter #2 Skrevet 28. februar 2008 Beklager, men jeg glemte å skrive at jeg trenger å komme i kontakt med noen som bor i Oslo.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2008 #3 Skrevet 28. februar 2008 Et tips er å heller fokusere på en gruppe som ikke blir anerkjent; nemlig de som utvikler en post traumatisk stresslidelese som følge av fødsel. En fødselsdepresjon er anerkjent i langt større grad og har ofte svært lite å gjøre med selve fødselsforløpet. (handler mer om bakenforliggende årsaker + hormonelle forandringer) Det trengs å skrive en artikkel om PTSD og få søkelyset på dette, da dette en en gruppe som ikke får den støtten, forståelsen og respekten som de trenger fra samfunnet og helsevesenet. Det henger dessuten samme med fødselsdepresjon fordi det er ofte den diagnosen kvinner som lider av fødselsrelatert PTSD får feilaktig tildelt av lege/psykolog.
Solen100 Skrevet 29. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 29. februar 2008 Takk for tips. Skal ta hensyn til det dersom jeg noensinne finner en som ønsker å stille opp i en slik artikkel..Ikke lett gitt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå