Gå til innhold

Hvorfor involverer du ikke babyen din til pappan sin fra FØRSTE stund?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bare lurer. Det virker som mamman på død og liv må gjøre alt? Og når pappaen er så heldig å gjøre noe, så er det et spetakkel uten like for babyen :( (wonder why)

Syns det er kjempetrist at pappaen får så lite tid som han gjør hos enkelte. Og vil han ikke - så sKAL han! Det er jo hans kid også.

Selv har jeg "likestilling" i huset. Her er det ikke den ting pappaen ikke gjør. Og han tar initiativ selv.

Det skal en GANSKE god forklaring på hvorfor pappan ikke har like god connection med ungen som mammen. (for de som ikke er alenemødre da/offshore).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi så mange tviholder på deres rett som mor som har gått gravid i 9mnd og født denna ungen. da blir den jo automatisk mere vår enn deres.... tåplig far er like bra som mor om han får slippe til;)

Skrevet

Og jeg er alenemor. Far har ikke like god kontakt fordi han studerer så langt unna at det går litt for lang tid mellom hver gang de treffes. MEN når han er her har jeg fra første stund overlatt ansvar til ham, tatt meg en tur på butikken, etc. Han må da få lov til å prøve og feile på samme måte som jeg har gjort. Var da virkelig ikke noen utlært ekspert når jeg tok med meg sønnen vår hjem fra sykehuset...

Skrevet

Jo, jo er jo sant at far skal få like mye med barnet å gjøre. Men reint praktisk er jo ikke det like enkelt når far jobber og kommer hjem kl halv seks hver dag og barnet legger seg i syv tiden.......Eller? Har ikke noe med viljen til hverken mor eller far å gjøre her. Blir litt for enkelt å si at det er fordi vi ikke slipper han til.

Skrevet

Tar du som en selvfølge at alle/de fleste her inne ikke involverer fedrene fra første stund? Stemmer ikke her i gården i allefall.

Skrevet

Nei, jeg tenkte på de som ikke gjorde det..... Innlegget var vel myntet på de som "gjør jobben sjøl"...

Skrevet

Vet du,med førstemann,så klarte han bare ikke helt.

Hadde hele tiden noe han skulle gjøre,samt att han jobbet i 10-12 timer om dagen,derfor ble det slik med førstemann.

Da jeg jobbet på lørdager,og pappa'n var alene med han,så reiste de bort hele tiden,de to fikk aldri tid alene.

Og han mente med førstemann att barne skal sees,men ikke høres (nesten)

Med andremann jobber han fortsatt like mye,men nå tar han ansvar og viser interesse for barnet.

Han er kjempe flink med begge to nå.

En herlig pappa ;)

Synest du vet for lite med å komme med den uttalsen bare slik videre jeg.

Skrevet

Er vel fordi det relativt ofte kommer inlegg av typen som: far gjør ingenting, får ikke til, vil ikke osv. Og at det blir spurt om hvor ofte far sitter barnevakt for barnet sitt. en far sitter ikke barnevakt han er sammen med barnet sitt... og når det blir formulert slik så får en intrykk av at det enten er fryktelig mange tafatte mannfolk der ute eller veldig mange damer som ikke tør å la de slippe til.

Skrevet

Mulig jeg vet for lite, men jeg har hvertfall en mening om det. Syns det faktisk er hårreisende at enkelte ikke klarer å overlate babyen til pappan. Hva er det verste som kan skje, liksom....? Han må jo finne ut av babyen sin han også.

Leser om de som nesten ikke tør å dra en tur ut i butikken en gang, eller å dra på helgetur uten at de er redde for hvordan det skal gå med babyen og pappen. Det blir for meg helt ko-ko.

Skrevet

Helt enig med deg! Min mann ble kastet rett uti det da jeg måtte ta haste-ks, og mistet 2l blod. De første dagene var det han som gjorde alt med babyen, så det ble naturlig for oss at han var med på alt sammen også etterpå. Ingen grunn for at jeg skal si at han ikke gjør det godt nok når han tydeligvis klarer det utmerket! Dessuten elsker han det!

Eneste han ikke hjelper med er ammingen ;)

Skrevet

Her ble junior født i høstonna, så de første 7 ukene var jeg i grunn alene. Pappan kom som regel inn kl 22-23.

I tillegg har jeg ikke kunnet dra fra mer enn 2 timer, pga amming og flaskenekt.

Men pappan har fått sin spesielle oppgave; det er han som står for badinga :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...