Anonym bruker Skrevet 27. februar 2008 #1 Skrevet 27. februar 2008 Himmel og hav, det siste døgnet har det vært nesten koninulerlig boksekamp i magen min...er i uke 30. Kjenner bra med liv hver dag, men fra i går ettermiddag og til nå har det vært MEGET stor aktivitet der inne, jeg har nesten gangsperr i magen...Tyder det på at babyen har det bra, eller er den stresset og urolig? Noen gode teknikker for å roe ned barnet når det sparker så mye? Er nesten litt ubehagelig på de kraftige sparkene, særlig om natten...
Mininni Skrevet 27. februar 2008 #2 Skrevet 27. februar 2008 Det er i følge det min lege sier alltid et godt tegn med bevegelse - det er ingenting som heter "for mye". Det kan jo være at babyen nå ligger i en annen stilling enn før, så du kjenner bevegelsene tydeligere, at det er derfor det oppfattes som mer aktivitet. Mange opplever at det blir mer stille i magen etter at hodet er festet, hos meg har det vært omvendt. Legen sier at det kan være fordi barnet får bedre kontroll over bevegelsene sine og bedre "fraspark". Men skjønner hva du mener med ubehagelig! Min sover heldigvis hele natten, men det er jo innimellom så kraftig at man hopper til
**M** Skrevet 27. februar 2008 #3 Skrevet 27. februar 2008 Har også en veldig aktiv krabat i magen, og blir noen dager skikkelig sliten av all romsteringa. JM sier at jo mer jo bedre, så trøster meg med det, men eneste som roer litt, er når pappa'n legger hånd på magen - og det går jo ikke hele dagen.. Gruer meg til bebisen blir dobbelt så stor (og dobbelt så sterk!), synes det er litt i overkant allerede. Så får følge med litt her om noen har tips som kan roe ned turner'n =)
Babymagen Skrevet 27. februar 2008 #4 Skrevet 27. februar 2008 Veldig livlig i magen her også, sparker, slår og beveger seg til alle døgnets tider. Men, som de andre som har svart her har jeg også blitt fortalt at det ikke kan være for mye bevegelse. Det eneste er vel at man skal være ops på spesielle endringer. Hos meg fungerer det på samme måte som forrige innskriver, at han roer seg når pappaen legger hånden på magen. Spiller ingen rolle om jeg gjør det, da fortsetter han i samme tempo, men så fort pappa skal kjenne blir det rolig
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2008 #5 Skrevet 27. februar 2008 Uke 31 her, å massse liv i magen:) men kan faktisk ble liott for mye av og til..hehe:) spesielt når krabaten ligger nede med blæren..Legen sier at det er veldig godt tegn.. Det er også slik som andre skriver her, beibien roer seg når faren legger hånden på magen..lurer på hvorfor? Noen som vet?
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 27. februar 2008 #6 Skrevet 27. februar 2008 samme her.. masse bevegelse..ikke så mye sparking lengre.Mer totalvrengning av alt helst oppe i ribbena eller i blæra. min ligger med hodet ned . er i uke 31.. skikkelig ubehagelig.
rosenkvisten Skrevet 27. februar 2008 #7 Skrevet 27. februar 2008 Jeg har også merket dette her med at barnet roer seg ned når faren legger hånden på magen og slikt:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå