Gå til innhold

Ammer dere i senga?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Mitt lille "gull" er 4 uker og sover i egen vuggeseng ved siden av vår seng. Når han våkner for mat tar jeg han over i vår seng og ammer han. Har forsøkt å amme litt i stol men blir utrolig sliten av dette. Tenker det er dumt å venne han til at han får komme over i sengen når han gråter... Hvordan gjør dere det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ammer alltid liggende i sengen om natta. Jeg sovner ikke mens jeg ammer - minsten er heldigvis ganske fort ferdig og har vært det hele tiden. Etter han har spist legger jeg han tilbake i sprinkelsenga. Hadde ikke orket å stå opp for å sette meg i en stol og amme om natta nei.

Hender at han får ligge å sove i senga med meg hvis jeg ammer etter klokka halv fem. Da er det ikke så lenge igjen til det er morgen og de to eldste våkner (alt fra halv seks til halv sju) så da er det greit.

Skrevet

Ammer min 2 mnd gamle gutt i senga, og trives med det. Gjorde det med jenta mi også. Det ender gjerne med at vi sovner sammen, men det er bare koselig. Det var aldri noe problem å venne storesøster av med dette, og hun sluttet å nattamme av seg selv da hun var 7 mnd. Jeg vil gjerne sove så mye som mulig, så det er senga best for oss.

Skrevet

Ammer alltid i senga om natten, liggende. Hun bare spiser og sovner igjen og så legger jeg henne tilbake i sengen hennes. Føler ikke at dette er noen dårlig vane. Jeg ville gjort det som er greiest for deg, ikke tenk så mye på uvaner. Han er jo fortsatt veldig liten, da!

Skrevet

Får dere til dette med raping i senga? Syns det er litt vanskelig... og han får vondt i magen.

Skrevet

Rapingen tar du i det du legger han tilbake i hans egen seng. Etterhvert som han blir større kan det gå helt fint å droppe rapingen uten at han får vondt. Jeg holder minsten litt opp mot skulderen min før jeg legger han i sengen hans. Holder bare et par sekunder og hvis det ikke kommer noen rap så går det vanligvis helt fint. Her må du bare prøve deg frem for å finne ut hva som er best for ditt barn.

Skrevet

Her ammes det i sengen om natten og om dagen.(når vi er hjemme da)

Slapper bedre av når vi ligger:)

Om natten lar jeg henne sove med meg de siste timene før vi skal opp om morgenen.. som regel fra klokka 4-5..

Skrevet

Tar ham opp og setter meg i gyngestol på soverommet. Ammer, raper og rett tilbake i sengen sin. Fungerer best for oss. Ammet i seng de 2 første mnd. Nå er han 4 mnd

Skrevet

Jeg ammer i sengen på natten, hun spiser så fort på natten, og trenger ikke rap. Bærer henne tilbake i hennes egen seng, men det hender vi sovner begge to..:-) Er ikke redd for å legge meg på henne lenger, slik jeg var i starten, for nå vet jeg at jeg ikke gjør det. Men når hun begynner å rulle kan jeg bare ikke sovne lenger, for da kan hun jo ramle ut av senga..

I starten ammet jeg sittende inntil veggen, men det ble slitsomt, så nå ligger vi mot hverandre. Hun er 3 mnd nå

Skrevet

Jeg har en liten en på 2 uker, og han ligger i senga sammen med meg hele natta. Ammer også i senga. Det funker best for meg, ellers blir jeg alt for våken til å sovne raskt igjen etter at ammingen er ferdig. Kommer til å legge han over i vugga si nå etterhvert, for pappan synes ikke det er så kult å ha konkurranse om plassen i senga.

Gjorde dette med nr 1 også. Han lå i samme seng som meg de første 2 ukene, så over i sin egen seng, men alltid tilbake til min seng for å få mat om natta. Det hendte ofte at vi begge sovnet der, så det ble til at vi ble liggende hvertfall halve natta i samme seng likevel, men det var likevel ikke noe problem å venne han av med det etterhvert. La han på eget rom når han var ca halvt år, og han sov natta rundt fra han var 8 mnd. Ammin om morgenen fortsatte jeg med til han var 20 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...