Anonym bruker Skrevet 27. februar 2008 #1 Skrevet 27. februar 2008 Forslag til mellomnavn til Lea? Hva synes dere om Lea Alexandra? Glad for alle tips.
turtlebug, med bebi i magen:) Skrevet 27. februar 2008 #2 Skrevet 27. februar 2008 Synes Lea Alexandra blir tungt å uttale da Lea slutter på A og Alexandra begynner på a. Generelt synes jeg dobbeltnavn glir lettere dersom første navn slutter på en vokal og andrenavn begynner på en konsonant, eller omvendt. M.a.o. ville jeg derfor brukt et andrenavn som begynner på en konsonant til Lea (som forresten er et nydelig navn!) Eksempler: Lea Sofie Lea Marie Lea Mathea Lea Bettina Lea Matilde Lea Viktoria Lea Martine ..ja.. du skjønner tegninga
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2008 #3 Skrevet 27. februar 2008 Litt mange prinsesser der på en gang for min smak... Dessuten veldig mange A´er i midten som slår krøll på tunga. Men Lea Elinore Lea Elisabeth Lea Madelen Lea Louise Lea Mathilde Lea Oline Lea Helene Lea Ingelin Lea Emilia Lea Pernille Lea Othilie Lea Sofie Klinger godt sammen syns jeg:) Lier best Lea Oline og Lea Elisabeth. Noen som passet smaken din?
Vannmann35 Skrevet 27. februar 2008 #5 Skrevet 27. februar 2008 For likt Lene Alexandra... Er også veldig lei Lea men... Hva med: Leah Aurora Lea Isabell Lea Elisabeth Lea Benedicte Lea Caroline Lea Charlotte Lea Susanne
keeara Skrevet 27. februar 2008 #6 Skrevet 27. februar 2008 Supre tips! Det er vanskelig å styre unna prinsessenavnene. Både Louise, Elisabeth og Madelen faller vel i samme kategori. Lea Sofie klinger veldig fint men jeg klarer ikke å unngå assoiasjoner til Stine Sofie (en av de jentene som ble drept på Baneheia). Oline var et godt forslag! Men det starter med vokal, enig med turtlebug i at det ikke klinger så bra. Hm.. Ikke enkelt dette!
Troillpia Skrevet 27. februar 2008 #7 Skrevet 27. februar 2008 Lea Marie Lea Elise Lea Regine Lea Serine Lea Benedikte Lea Isabell Lea Kristine Lea Karoline Lea Julianne Sofie (het oldemora mi) :-) Likte ikke så veldig godt Lea Alexandra :-(
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2008 #8 Skrevet 27. februar 2008 Egentlig var det et fint navn, men denne Lene Alexandra ødelegger det... Dom og deilig! Lea Alexandra blir for likt. Har du andre alternativ? :-)
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2008 #9 Skrevet 27. februar 2008 Bra at dere velger å skrive Lea og ikke Leah. Jeg synest at Lea Oline var vakkert:)
keeara Skrevet 27. februar 2008 #10 Skrevet 27. februar 2008 Har også tenkt på at det var for likt men så konkluderte jeg med at når jenta blir større så er det ingen som vet hvem Lene Alexandra er uansett. Tror neppe hun vil bli husket som en legende. Har ellers tenkt på: Lea Alida Lea Elida Lea Elise (litt kjedelig) Lea Olise Lea Charlotte (litt for sukkersøtt) Lea Katarina (jeg liker "sterke" navn) Lea Noelle (ble født rundt juletider men kanskje litt vel fransk)
Trym og Brages mamma Skrevet 27. februar 2008 #11 Skrevet 27. februar 2008 Det første jeg tenkte på var Lea Kristine, men mest fordi det er et alternativ jeg har hatt i hodet mitt dersom det var jente jeg ventet nå. Men på ultralyden igår så var det visst en gutt i magen min istedenfor, så da kan jeg jo foreslå dette for andre, da dette blir vårt siste barn...
Vannmann35 Skrevet 27. februar 2008 #14 Skrevet 27. februar 2008 Nei, men jentas foreldre vet, og jentas kommende barnehagevenners foreldre vet - og vil nok lure på det noe tacky navnevalget... I alle fall hadde jeg lurt - det skal jeg ærlig innrømme...
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2008 #18 Skrevet 28. februar 2008 Leah Isadora? Hehe. Du kan ikke bruke både Lea og Aleksandra, når to av prinsessene våre heter det. Det synes jeg bli for likt. Nå synes jeg Lea er et altfor poppis navn, og heller ikke at det er særlig fint, men hva med Lea Cecilie?
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2008 #19 Skrevet 28. februar 2008 Når du sier "to av prinsessene våre" mener du Leah Isadora Behn? Hun er vel datter av en prinsesse, ikke en prinsesse selv.
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2008 #22 Skrevet 29. februar 2008 lea sofie, lea marie, lea natalie
ma-85 Skrevet 1. mars 2008 #23 Skrevet 1. mars 2008 Synes ikke Lea er særlig fint, men finere uten meningsløs h på slutten ja! Lea Kristine Lea Katrine Lea Sofie feks...
Cybele Skrevet 1. mars 2008 #25 Skrevet 1. mars 2008 Syns Lea er helt nydelig, og syns det er tøft å velge et navn som er såpass mye brukt. Go on:) Her er mine alternativer, om det var jeg som var mamma´n: Lea Noelia Lea Aurora Lea Emilie Lea Victoria Lea Viola Lea Constanse Lea Oline Lea Elida Lea Tomine Siste er vel kanskje favoritt, da navnet klinger mest med et andrenavn som ender på e:) lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå