Gå til innhold

MMR Vaksinen ?? hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

heisann ;) velger å være anonym, pga er en del her som kjenner meg..

Mitt barn fikk mmr vaksinen for 1uke siden dagen etterpå fikk han feber ,diare å har kastet opp opp til 8 ganger om dagen, vektnedgangen er på 3 kilo nesten..

allmentistanden er ikke noe bra, han er bare slapp å smiler ikke, han har ikke spist på 1uke.. bare 8skeier med suppe, 2 skeier grøt..

Får ikke i han noe annet enn veske..

Han er som regel en liten gutt som smiler dagenlang å prater å ler osv.. å er full rulle på han..

Men det dabber bare mere å mårer bort disse dagene..

Var til legen å fikk beskjed om omgangsyke i helgen..

Men som mor er man urolig..

Noen som har noen ide? eller har vært bortid det samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Guttta har ikke hatt vaksina enda så ingen erfaring der. Men hadde helt klart ringt legen igjen. Vektnedgang på 3kilo på en uke er mye vil jeg tro. Da hadde det ikke vært mye igjen av gutta mine.

Skrevet

Ring til hs med det samme, om barnet har gått ned 3!!! kg på en uke må det jo være noe de bør kunne gjøre. Evt om hs ikke hører på deg så tropp opp på legekontoret..

God bedring til barnet ditt !

Skrevet

tusen takk for at dere svarer.. Har ringt helsesøster i mårrest å venter på at hun skal ringe meg opp, etter som hun var i møte..

Lurer på om det kan ha noen sammenheng med mmr vaksinne å autisme..

huff er så urolig jeg ;(

Skrevet

De VET ikke at det er noen sammenheng mellom mmr og autisme, slapp helt av :-) Det er IKKE noen sammenheng mellom omgangssyke (som sikkert er det gutten din har fått i tillegg til reaksjoner på mmr) og autisme. Men få det sjekket ut, for det å gå ned 3 kg på en uke er ikke normalt hverken for voksne eller barn. (Hadde min gått ned 3 kg hadde det ikke vært noen ting igjen av henne..). Det går helt sikkert bra, men er greit å involvere helsepersonell nå, ring hs igjen du :-)

Skrevet

Du må ringe legen!!!Vil anta at han må innlegges på sykehus om han har gått ned 3 kg og holdt på slik så lenge!!

Skrevet

Dette er nok omgangssyke, og har ingen sammenheng med at gutten din har fått vaksine. Reaksjoner på MMR vaksinen kommer ikke før tidligst en uke etterpå.

Men, det er IKKE bra at gutten din har gått ned 3 kg. Det er MYE for en liten gutt, så det er på tide legen får sett på han.

Skrevet

Rota-virus går nå, jeg ville vært nøye med å sjekke dette. Det er mange barn som blir syke av dette hvert år, noen verre enn andre. Hvis han har gått ned 3 kg ville jeg vært veldig obs på dehydrering, det kan jo ikke være 3 kg fett han har gått ned, men heller masse vann.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...