Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har en gutt på ca 2.5år som har vært hos øre-nese- halsspesialist for å sjekke ører og hals. da fikk vi beskjed om at han mest sannsynlig må ha dren i begge ørene og fjerne falske polypper. vi får endelig beskjed om ca 2mnd når han skal tilbake på kontroll. noen som har vært igjennom dette og kan fortelle meg åssen det har gått i etterkant av en sånn operasjon???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan fortelle litt om dette da snuppa gikk igjennom dette rett før jul i fjor :)

Snuppa har alltid hatt problemer med ørene sine og hadde betennlser på betennelser stakkars. Så vi ble henvist til ønh-spesialist som kikket i ørene og hun var veldig rød stakkars , så kom vi tilbake etter noen måneder og hun var like rød så han bestemte seg for å operere. Vi kom inn på morningen og ble tatt godt imot av legen :) Så gikk vi opp der hun skulle opereres og jeg var den som ble igjen mens hun fikk narkosen (skal love deg at jeg hylgrein men det var jo ingen fare!) og hun "sovnet inn" fort. så gikk det 2-3 timer (laaaaaange timer for oss) og gikk opp igjen for å sitte der. Hun våknet og gråt litt men det er det eneste og har ikke hatt noen problemer i etterkant !

Nå har hun fått bedre språk og forståelsen er såå mye bedre :) er kjempestolt av henne! Pluss at hun har ikke hatt ørebetennelse siden før hun ble operert :)

så ingen fare. dette er noe legen gjør hver dag ! :)

Skrevet

Andreas gikk gjennom en slik operasjon igår, så jeg kan ikke si noe om hvordan det kommer til å gå da, men pytt pytt.

Han har vært jevnlig til kontroller gjennom hele 2007. Kom egentlig dit fordi han snorket så fælt, men så viste det seg at ørene hans heller ikke var så bra. Det var liksom annenhver gang at de var fine, og neste gang var han ikke helt fornøyd. Vi har aldri hatt ørebetennelser her i huset for å si det sånn- det er mulig at Andreas har trodd at det skal være sånn og derfor ikke har klaget.

Det ble egentlig ganske fort bestemt at han skulle opereres, men legen ville vente til han ihvertfall hadde blitt 2.

Så igår skjedde det ( han ble 2 i oktober). Grudde meg som en mann til narkosen- men det gikk så mye mye bedre enn jeg trodde. Var egentlig litt komisk å se på hvor fort han ble borte.

Han fikk fjernet polypper, lagt inn dren i det ene øret og stukket hull i det andre. Hele operasjonen tok vel rundt 20 minutter.

Det som tok lengst tid var å sitte å vente på at han skulle våkne etterpå. Men når han først hadde våknet skikkelig var han den samme gamle.

Og idag har han vært en racer rundt i huset og ikke hatt noen plager etter operasjonen igår.

Dette går så mye bedre enn du tror!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...