Termin 061209 Skrevet 27. februar 2008 #1 Skrevet 27. februar 2008 Skal man amme på natten så lenge barnet ønsker det?
Knøttefrøken Skrevet 27. februar 2008 #2 Skrevet 27. februar 2008 jeg ammet i ca 15min til mini var fornøyd, og så gikk jeg å la han og meg igjen. Du må jo nesten amme til h*n er fornøyd... hvis ikke det er snakk om veldig lenge da.. Bruker babyen din lang tid?
Termin 061209 Skrevet 27. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 27. februar 2008 Han er bare 4 uker gammel så jeg regner med at det blir amming i lang tid om natten enda, men ja han bruker lang tid. Nesten 3 kvarter. sovner og spiser og sovner og spiser. Blir litt sliten av det..men jeg holder ut:) Men tror du det er snakk om lenger enn 6 mnd? tror du det hjelper når han begynner med litt grøt rundt 3-4 mnd alder??
Gjest Skrevet 27. februar 2008 #4 Skrevet 27. februar 2008 Tja, når barnet er ca 6 mnd og er oppe i et par faste måltider på dagen kan man forsiktig begynne med nattavvenning. Min nattavvendte seg selv når hun var 6 uker (da begynte hun å sove natten igjennom). Men det er mange som holder på enda lenger enn 6 mnd, det er ikke gitt at barnet sover bedre om natten om man gir det fast føde tidlig :-)
Yrha Skrevet 27. februar 2008 #5 Skrevet 27. februar 2008 Jeg ammer på natten, og lillegutt er 7 mnd. Han våkner og er skrubbsulten så jeg har ikke hjerte til å nekte han litt pupp Det er vel ikke noen fast regel på når man skal slutte å amme på natta. Noen barn trenger litt ekstra om natta (akkkurat som noen voksne trenger å drikke litt på natta), mens andre regulerer seg ganske lett hvis man avvenner, dvs de begynner å spise mer på dagen.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2008 #6 Skrevet 27. februar 2008 NÅR han begynner med grøt i 3-4 mnd alder??? Det er vel et mål å fullamme til 6 mnd!? Ikke alle klarer dette, men hvorfor planlegge å gi grøt så tidlig?? Dessuten sover ikke alle barn bedre fordi de får grøt. Du har permisjon av en grunn, nemlig å amme og kose deg med babyen. Ikke stresse med å få det til å sove natta gjennom så fort som mulig!
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2008 #7 Skrevet 27. februar 2008 Gutten din er fortsatt liten.Selvfølgelig blir du sliten men dette vil gå seg til. Prøv å ta han bort fra puppen etter 15 min og legg han i sengen? Det gjorde jeg, merket at jenta mi fikk inn rutinen sin etter ca3 mnd, nå er hun 4mnd får pupp 1 gang på natt(eller det jeg definerer som natt) og elsker senga si!!! Kan jo prøve grøt men små baby`r trenger ikke annet enn mm frem til de er 6 mnd hvis de legger normalt på seg. Lykke til og husk du er ikke den eneste som er våken om natten!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå