Gå til innhold

behold barnet det er mitt råd.

cece,snart mor til 4

Anbefalte innlegg

Skrevet

tok medisinsk-abort i oktober . detter er nok det mest brutale og minst fornuftge jeg har gjort.kan ikke si jeg hadde noe god grunn til det. er mor til 3 og nå venter jeg nr 4. denne gravitet er ikke planlagt som følge av aborten .blir lett gravid.NORLEVO ER GRUNN TIL MYE HER.ikke stol på angrepillen ....og ikke ta aborten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, det er din erfaring. Jeg har tatt abort, både kirurgisk og medisinsk - og har ikke hatt noen problemer med det. På det tidspunktet i livet mitt var det absolutt det beste valget. Og jeg har ikke angret en dag.

Man kan ikke "råde" noen til verken å beholde eller ta abort, det må bli opptil hver enkelt kvinne, og bare henne. Det er KUN kvinnen som kjenner sin egen livssituasjon og derav kan ta avgjørelsen.

Skrevet

. jeg sitter her fremdeles i sjokk over hva jeg gjorde og vil nok alltid ha det som en tanke jeg gjerne skulle vært foruten.klart at det er kun den enkelte kvinne som kan gjøre det som er best for henne. jeg synes det er leit at en kommer i sånne situasjoner der en blir nødt å ta det valget.jeg kan si med100% sikkerhet at det var galt for meg.mine velskapte barn er beviset på det. og jeg synes godt en kan "råde" en kvinne til å la være , det ville desidert ha kommet meg til gode .

Skrevet

Jeg har også tatt medisinsk abort, og det var overhodet ingen vond opplevelse (hverken psykisk eller fysisk). Jeg ville ikke hatt vanskeligheter med å gjøre det igjen om jeg måtte.

Angrepillen er falsk sikkerhet, den kan man ikke stole på!

Fordi en abort ikke var bra for deg, så skal du passe deg for å komme med slike bastante meninger. Det er mange her inne som søker råd og støtte. jenter kan jo bli skremt fra å ta abort i situasjoner hvor abort er den beste løsningen.

Skrevet

Hvordan kan du råde alle til og beholde når du ikke vet hvordan livet og situasjoen rundt andre er.

Riktig nok angrer du på ditt valg, men det er deg. Det er ikke sikkert alle andre vil få samme reaksjon.

Jeg er selv i mot abort ovenfor meg selv, og vet det hadde blitt et helt feil valg for meg.

Men det er ikke dermed sagt at det vil bli feil for alle andre.

Tenk om jeg hadde vært en person, som var på fylla annenhver dag, ruset meg ofte. Hadde et lite nettverk rundt meg, og klarte nesten ikke og ta vare på meg selv en gang. Hadde rådet ditt da vært det samme.

Nå er dette et ganske ekstremt eksempel. Men mange som ikke er klare for og ta vare på et lite barn, heller ikke har økonomi eller ressurser til det. Å beholde barnet er ikke alltid det beste rådet.

Synd å høre at du angre på ditt valg. HÅper ting vil ordne seg for deg

Skrevet

Hei, gjor meg oppriktig vondt at du angrer saann. Har et par venninner som ogsaa angrer veldig. Syntes det som er leit er naar jenter, kvinner blir presset av partnere, venner og familie til aa ta abort mot sin vilje. Okonomi argumentet har jeg ogsaa liten forstaaelse for. Der det er hjerte rom er det husrom. Det er nok de som ikke angrer. De hadde det saa vanskelig at de saa ingen annen utvei. Jeg respekterer det. Noen er ogsaa skapt saann at de ikke ser seg tilbake. Dem om det.

• 1 måned senere...
Skrevet

Teksten fjernet av moderator, da den var uakseptabel!

Skrevet

erlig talt du som kaller deg neffi!!!!!!!hvordan kan du sitte på din høye hest å kalle folk som har måttet ta den avgjørelsen som de har tatt for mordere??? seriøst!!!! en abort er ikke noe folk tar lett på, men av og til har det seg sånn att det er best for alle parter, man må jo kunne ta seg av ungen når den er født også!!!!

kommer sikkert til å bli oppstandelse når jeg nå setter dette litt på spissen og sier at tross alt så er faktisk embryoet en celleklump og det hadde vell vert mye mye verre om den hadde blitt en baby som ingen ville ha som egentlig var uønsket!! nei slutt å dømme!!!!

ja jeg har tatt abort så jeg vet hva jeg snakker om!!! morder? tja kanskje det, men angrer ikke, vet jeg ikke kunne tatt meg av barnet!!!

Skrevet

Hva denne neffi kaller meg eller ikke er meg i grunnen revnende likegyldig. Abort innen 12. svangerskapsuke er lovlig, og jeg har andre meninger om abortloven enn neffi. Jeg har da gjennom dette tydeligvis også andre holdninger til å ivareta det fødte liv enn henne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...