Anonym bruker Skrevet 27. februar 2008 #1 Skrevet 27. februar 2008 Nå er det 4 uker siden fødselen. Blødde en del første uka, men ga seg litt etter litt. Etter 2 uker var det nesten ikke noe. Men nå 4 uker etter blør jeg som en foss igjen. I går måtte jeg dra hjem fra butikken siden jeg blødde igjennom alt. Hadde nattbind på meg, men allikevel gikk det igjennom buksa!!! Heldigvis gikk jeg med svart bukse;) Og det samme skjedde i dag. Pluttselig renner det nedover beina på meg. Og i dag hadde jeg 2 nattbind på!! Og i tillegg kommer det store klumper med blod(æsj!!!!!). Kan ikke huske jeg hadde dette etter forrige fødsel. Hva er dette? Normalt eller burde jeg ringe legen?
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2008 #2 Skrevet 27. februar 2008 eg blødde litt mer etter noen uker. men det der høres MYE ut altså... men kan jo hende det er normal.. ville ringt legen å hørt i morgen viss det ikke gav seg..
Lille skatt blir storesøster Skrevet 27. februar 2008 #3 Skrevet 27. februar 2008 Hei. Jeg kjenner meg igjen i det du skriver, men blødde ikke så mye som deg kanskje.. Etter legebesøk så ble jeg henvist til spesialist på sykehuset hvor de fant ut med ultralyd at det var rester av morkaka som var årsaken. Kroppen prøver selv å kvitte seg med "restene", det var derfor jeg blødde så mye og lenge etter fødsel. Jeg fikk noen piller jeg skulle ta og så ordnet det seg selv:-) Ellers hadde de gjort en utskraping. Ta kontakt med legen din. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2008 #4 Skrevet 27. februar 2008 Hei! Kjenner meg igjen her gitt. Jeg blødde normalt vil jeg tro etter fødselen, avtok etterhvert, og når jeg nesten ikke blødde mer tok det seg skikkelig opp! Blødde slik som du beskriver i et par dager. Plutselig kom det en FOSS med blod gjennom klær og alt, jeg hadde også nattbind. Hadde ringt sykehuset rett før fossen kom, skulle komme inn med en gang fordi de ville ta ultralyd (for å se om det var at noen rester etter morkaka). Så kom fossen da og ambulansn ble ringt gitt! Ble kjørt rett på ultralyd så operasjonsstua selv om dette skjedde ved midtnatt. Ubehagelige greier! Jeg ville bedt om ultralyd snarest! Lykke til
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2008 #5 Skrevet 27. februar 2008 Må legge til at når fossen kom hos meg la jeg meg ned på gulvet med bena høyt mens ambulansen var på vei. Likevel lå det at en liten dam på gulvet når de bar meg over på senga. Vet ikke hvor mye jeg mistet, var så klart svimmel og sånn. Er det så mye du blør ville jeg ringt og krevd å få kommet inn NÅ.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2008 #6 Skrevet 27. februar 2008 Har du fått ringt legen enda? Jeg begynte å blø ganske mye igjen etter noen uker jeg også, og ringte legen, kom inn med en gang. Det var ikkenoe galt hos meg da, hadde bare anstrengt meg for mye og "revet opp" såret i livmora igjen, fikk beskjed om å ta det mye mer med ro... Jeg fikk helt hetta og ringte med en gang fordi jeg har en venninne som dette også skjedde med, hun fikk en strytblødning og svimte av på kjøkkengulvet tre uker etter fødselen. Bare flaks at mannen var hjemme og fikk ringt etter sykebil, hun måtte ha blodoverføring og utskrapning. Ikke meningen å skremme deg, men du må ta det på alvor, du kan ikke gå og miste så mye blod, antagelig sitter det noen hinnerester eller noe igjen i livmora som kroppen prøver å kvitte seg med.
ElinSM Skrevet 27. februar 2008 #7 Skrevet 27. februar 2008 Takk for svar alle sammen:) Jeg blør nesten ikke nå lenger, men er det sånn i morra ringer jeg legen. Heldigvis blør jeg ikke sånn hele tiden. Da hadde jeg besvimt tror jeg. Kommer i perioder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå