hannetroll Skrevet 27. februar 2008 #1 Skrevet 27. februar 2008 Jeg har begynt hos en akupunktør som blant annet har jobbet mye med behandling av ufrivillig barnløshet, og krysser fingrene for at vi klarer å bli gravide på egenhånd før vi evt henvises videre til prøverør ved neste legekonsultasjon i mai! Er det andre som har erfaringer med akupunktur, eller som kjenner noen som har hatt gode erfaringer med dette? Hadde vært spennende å høre andres historier :-)
rampejenta - ny spire Skrevet 27. februar 2008 #2 Skrevet 27. februar 2008 spennende. Jeg har ikke prøvd selv, men kan tenke meg å prøve det eller annen alternativ behandling hvis det ikke skjer noe snart.. vil gjerne også høre andres historier og erfaringer
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 27. februar 2008 #3 Skrevet 27. februar 2008 Jeg har hentet et gammel innlegg jeg skrev da jeg ble gravid med jenten min. Tenkte det kan være greit for deg å lese, så kan du se hva akupuntur gjorde for meg. "Jeg bor i bergen, så jeg gikk til en dame som heter Elise Raknes, hun kobber for Akinon senter. Hadde det ikke vert for henne så hadde jeg nok ikke vert gravid den dag i dag. Nå må det sies at jeg gikk på pergo også, men det er INGEN TVIL om at hun hjalp meg. Her er noe av det hun ordnet på kort tid: - jeg fikk normal syklus på 28-29 dager (i stede for 30, 32 og 33 dager) -Fikk EL på dag 14 og 15 (i stede for på dag 18 og 19) - fikk en menstruasjon på 6 dager ( i stede for 10 dager) - slapp ømme pupper før mensen (pleide å få skikkelig vonde pupper en uke før mensen) - Fikk lavere FSH. -lengre luteal fase, fikk en på 14 og 15 dager (i stede for 11) - osv.... Når det er sakt så var det FSH nivået mitt som var problemet. Jeg hadde høyt nivå av dette og lavt av østradiol, det tyder på veeeeeeeeeldig dårlig eggkvalitet. Jeg ble gravid etter 2-3 mnd med behandling hos henne samtidig som jeg gikk på pergo( ble gravid i pause mnd etter første pergo kur). At jeg er gravid er ett lite mirakel, det skulle egentlig ikke vert mulug. Vi skulle til samtale om IVF(noe som sikkert ikke kom til å hjelpe pga eggene mine), men det slapp vi".
hannetroll Skrevet 28. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 28. februar 2008 Dette var jo oppløftende lesning :-) Akupunktøren skal i utgangspunktet hjelpe meg med allergiene mine, og siden jeg visste at hun har jobbet mye med ufrivillig barnløshet var det jo ingen grunn til ikke å be om hjelp med dette også. Det er klart at hvis jeg blir gravid vil det være vanskelig å peke på akupunktur som direkte medvirkende årsak til det. Behandling av allergien derimot vil jeg jo fort se om akupunkturen kan hjelpe meg med. Venter med stor spenning på resultater!
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 28. februar 2008 #5 Skrevet 28. februar 2008 det trenger ikek nødvendigvis være vanskelig å peke ut akupunktøren som med virkende årsak dersom du blir gravid. disse jobber ut i fra diverse symptomer, eksempel på dette er ømme pupper som tyder på at det er noe med energien i leveren som er med på å lag evanskeligheter med å bli gravid. Eller man kan si at dersom man har lange blsøninger og smerter under menstruasjon og hun fikser dete, så har hun hjelpt til med milt energien. Poenget mitt er at dersom hun oppnår det hun vil med behandlingen og diverse symptomer forvinner, så har dette hjelpt dg. samme med syklusen, blir syklusen slik hun vil ha den, så har hun med andre ord hjelpt dg;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå