Gå til innhold

1,5-åring som må dulles i søvn kveld og natt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min kusine gjør sønnen sin en bjørnetjeneste.

Han er nå snart 1 1/2 år og legging og nattesøvn blir bare verre og verre. Slik jeg ser det så er det foreldrene (og aller helst moren) som skaper situasjonen.

Når gutten skal legge seg må begge foreldrene være med. Han blir lagt i foreldrenes seng og de må ligge på hver side av han til han sovner. Dette tar ofte laaaang tid.

Deretter våkner han sikkert 100 ganger i løpet av kvelden og natten, og hver gang må begge foreldrene ligge inntil han til han sovner igjen. Han får også pupp flere ganger om natten.

Han nekter å sove i egen seng, og hvis han sover igjennom flytting til sengen så våkner han fort og da er det klart for ritualet igjen.

Han sov både i egen seng og mye bedre før, men foreldrene tar han opp hele tiden og han sover 90 % av natten i foreldresengen.

Og dette blir bare verre og verre... Han dominerer hele kvelden og pga dårlig nattesøvn er han mye trøtt og sutrete på dagtid også...

Jeg har prøvd å ymte forsiktig frempå om de ikke bare bør ta et "skippertak" og avvenne barnet med denne forferdelige uvanen. Det må da være det beste for BARNET å få gode rutiner?? Men får bare vage svar om at det er så vanskelig å la være når en er så trøtt etc...

Er jeg helt på jordet her, eller er dette negativt for barnet?

De trenger ikke ta en ferber om de ikke vil, men det må da være i alles interesse å ordne oppi dette siden det abre blir verre. Er jo nesten som når man har fått et hull i tenna. HVis man ikke gjør noe med det så blir det større og større og det er jo uungåelig til slutt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...