Gå til innhold

Hva er mest riktig? Ultralyd termin? menstermin?

Anbefalte innlegg

Hei,

Er litt fortvilet.

Ultralydterminen min ble satt til 24.02 etter 19 uke i svangerskapet.

Gikk imidlertid til ultralyd på en privatklinikk i uk 13, der fikk jeg oppgitt 28.02 dvs fire dager etter, som er den samme dato som mensterminen min faller på. Det er nå 27.02 og jeg har fremdeles ikke fått..

Lurte på hvilke termin jeg skal forholde meg til....?

Noen erfaringer?

Fortsetter under...

Med 4 dagers forskjell på to ul-terminer, ville ikke jeg vært fortvilet. Det er værre når det blir som hos meg, der termin ved første ul sa 25.11, mens termin på andre ul sa 23.10. Det var en mnd forskjell! Da kan man snakke om å bli fortvilet. Snuppa kom den 23.10, som var 10 dager etter menstermin.

Grunnen til at terminene blir ulike, er vel at noen er mer nøye med målingene enn andre. Og det skal jo ikke mer til enn noen mm, så er terminen plutselig en helt annen...

Hadde jeg vært deg, ville jeg gått for 24.02-terminen, da denne er tatt i uke 19, som er "innenfor" den tiden da det er anbefalt å ta ul.

4 dager er ikke noe å bli fortvilet over. Det er så likt med din termin at det går for det samme. De 4 eldste hos meg ble født nærmest min termin, så jeg går etter den hele tiden. Nr 4 kom 3 dager etter min og nesten 3 uker før ult. Nr 5 ble satt igang på ult pga str, men det var dagen etter menstermin. Ungen kommer når den har tenkt d.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...