kaffeplante Skrevet 27. februar 2008 #1 Skrevet 27. februar 2008 hei. hører ikke til her inne men ble tipset om å skrive et innlegg her da det visstnok skulle være mange av dere her inne som bruker pergo?? er det det? Hvordan og hvorfor fikk dere dette?fikk dere det av fastlegen? er pergo å anbefale for meg da vi sliter uten at noe er galt......hjelper det til å lykkes fortere for oss som allerede har el?? brukte 22 mnd på føretemann...og viker å ta laaaang tid denne gangen også....
Gjest Skrevet 27. februar 2008 #2 Skrevet 27. februar 2008 Hei! Hører ikke til her jeg heller, men svarer nå jeg.. Pergotime er først og fremst for å hjelp de som ikke har EL til å få det. Siden du sier at det ikker er noe galt, vet du sikkert at du har EL? Pergo er ikke noen vidundermedisin, det er mange som har EL av seg selv som tar dette i et forsøk på å øke sjansene litt, men hører ikke ofte at det hjelper. Jeg prøvde Pergo et par ganger for å se om det hjalp, men det førte bare til at jeg ble fulstendig tørr, og fikk uregelmessig syklus. Den første runden gikk bra da. Både lege og gyn kan skrive ut Pergotime. Har du vurdert akupunktur og/eller homeopati da? Gjorde dere noe spes da du endelig ble gravid sist? 22 pper er jo utrolig lenge da.. Håper i hvert fall at det klaffer for dere snart, og at dere slipper å vente så lenge nå!
kaffeplante Skrevet 27. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 27. februar 2008 takk for svar:) nei har aldri vært på noen sjekk...men regner med at jeg har el siden jeg har el-slim og smerter på dag ca 12... missforstått jeg da.....trodde pergo ville gjøre susen.... så du er den første jeg hører hvor det klusset til syklusen osv. hm har time til legen hvor jeg tenkte å spørre om å få prøve pergo til uka men nå ble jeg mere i tvil..... nei kan ikke si at vi gjorde noe spesielt da vi endelig lyktes sit gang nei... ja det er ufattelig lenge å vente....trodde det var noe galt med oss.... nå veit jeg jo at vi kan få barn så da er jeg litt tryggere sånn sett... mannen min blir 40 neste år så håper at den sitter snart....for har planer om min. 3 barn ...... trodde at pergo var et hjelpemiddel som kunne gi en ekstra pipp til oss som har el....men....usikker nå
Gjest Skrevet 27. februar 2008 #4 Skrevet 27. februar 2008 Ja, Pergo kan stimulere modningen av eggene som skal slippes, slik at flere egg har sjansen for å bli befruktet. Den "forsterker" eggløsningen kan du si. Men det er også flere bivirkninger ved pergo, og den kan føre til at slimhinnene i livmoren blir tynnere. Hvis jeg var deg ville jeg tatt det opp med legen, du kan jo prøve det en gang, bare for å se om det hjelper? Placeboeffekten hjelper nok litt også.. Min plan er også 3 barn Men spørs om jeg får med samboeren på den! He, he..
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2008 #5 Skrevet 27. februar 2008 Som kjent, så er Pergo er et legemiddel for stimulering av eggproduksjon som brukes ved ufrivillig barnløshet som følge av manglende eggproduksjon. Det er en enkel 'behandling' og kan brukes om du har naturlig el eller ikke. Du har blitt gravid før, men tidspunktet for når du har el burde du kanskje praktisk sett finne ut av når dere skal bli gravide igjen. Vanligvis utføres en fullstendig gynekologisk undersøkelse før behandlingen begynner, og det skal konstateres at din partner har normal spermproduksjon. Noen opplever enten litt kortere eller lengre syklus under bruken - personlig opplevde jeg ikke dette som hovedproblemet ved mine 4 sykluser på pergo. Som de fleste legemidler har pergo noen bivirkninger - individulet så klart (se felleskatalogen/pasientutgaven.no p.s.: Bruk av pergo hører hjemme i de fleste forum - der hvor man prøver å bli gravid og trenger litt support i 'systemet'. Vi i dette forumet går gjerne litt raskere til verks med metoder da de fleste av oss ikke kan få komplett hjelp her til lands eller har en mannlig partner.
kaffeplante Skrevet 27. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 27. februar 2008 om jeg går til legen og finner ut når jeg har el en mnd trenger det jo ikke stemme for neste mnd så derfor har jeg ikke sjekka d opp.... har bare gått utifra at jeg har el ved el-slim...pga smerter da.... så pergo KAN hjelpe oss da? håper vi kan få prøve det uten for mye om og men.....
kaffeplante Skrevet 27. februar 2008 Forfatter #7 Skrevet 27. februar 2008 hvilken betydning har det at slimhinnene i livmoren blir tynnere ved bruk av pergo???
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2008 #8 Skrevet 28. februar 2008 Pergo kan slite på slimhinnen, ja. Tidspunkt for EL kan du enkelt måle selv med EL test fra apoteket, eller du kan til og med sette EL sprøyte for eksakt timing (resept fra lege). Med blodprøve kan legen din måle LH nivået utvalgte dager i syklusen for å se stigningen mot EL. Innvendig UL dager før EL viser hvor mange follikler du har og hvor tykk slimhinnen er (min 7-8mm ved EL) . Alt dette må du ta med gyn. din likevel.
Lykken_er_tre Skrevet 29. februar 2008 #9 Skrevet 29. februar 2008 Jeg brukte pergo for å bli gravid.. hadde ikke eggløsning så fikk en runde med provera før jeg ble satt på pergo. Da gikk det innen tre mnd:) Så nå kommer min pergobaby om ca 9 uker:) Gleder meg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå