Gå til innhold

Dere med 2,5 åringer!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når står deres små opp om morgenen?

Her står snuppa opp kl.6 og noen ganger litt før og noen ganger litt senere...Har nå vært slik i 2 måneder*sukk* I jula var hun flink å sove helt til 8-9 men det ble det slutt på...Har sluttet å sove på dagtid for hun la seg sent og stod opp like tidlig når hun fikk en time på øyet på dagtid...

Lurte på om det kanskje kan være en periode??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten min står opp ca kl 06:30-07. Han har hatt en periode på to mnd der han har stått opp 06 men er tilbake til ca 07 nå.

Skrevet

Mellom 7.00 og 8.30. Som regel må vi vekke henne 8.30 for å gå i barnehagen.

Skrevet

Merker også at han har en tendens til å våkne tildligere enn i juletida. Kanskje det har noe med årstiden å gjøre? Det går jo mot lysere tider. Er hun utsovet, blid og fornøyd eller har du inntrykk av at hun sover for lite? Jeg merker med vår gutt at han har en trøtt periode i seks-syv tida på kvelden. Dersom det går over kan han drøye det lenge før han sovner og får ofte da dårligere søvnkvalitet.

Men alt går jo i perioder, eller kanskje du rett og slett har en morgenfugl i hus :-)

Skrevet

Hun er ikke uthvilt,ofte sier hun at hun er trøtt rett etter at hun har stått opp eller 2 timer etterpå...Men vi har prøvd oss frem med soving på dagtid og selv med bare 30 minutter tidlig på dagen så sovner hun ikke før oppi 9 på kveldene,når hun ikke sover legger hun seg og sovner tvert mellom 18.30 0g 19.00 og det er jo da hun sover lengst på morgenen,for da kan hun kanskje sove til 6.30!! Men det går seg vel til for hun har ikke pleid å våkne så tidlig før,bortsett fra en periode da hun var mye mindre...

Skrevet

opp 06.30 - 07.00

sover 30 min middagslur

legger seg 19.00

Skrevet

Vi står opp 05.45 men det er fordi jeg skal på jobb så jeg å nødt til å vekke henne den tida. I helgene sover hun til rundt kl 07.

Skrevet

Jenta mi er 2 år og 10 mnd da,men hun har alltid sovet godt og masse.

Vi legger henne i 19-20 tiden og hun har vanligvis sovet til 9-10 tiden i tillegg til en hvil på 2-3 timer. Slik har det vært siden hun gikk ned til 1 hvil på dagtid for 1 1/2 år siden ca.

Plutselig for et par mnd siden begynte hun å våkne i 6-7 tiden og hadde gjort på seg. Hun er veldig trøtt og dagen var ødelagt. Løsningen for oss er å legge henne igjen viss hun står opp før 7.30. De dagene vi ikke skal i bhg. Da sover hun litt til og er i godt humør når hun står opp og tar likevel en hvil på dagen.

Skrevet

jenta mi våkner mellom 06 og 07. Tror det er en helt vanlig tid jeg. Minstemann har for vane å våkne kl 05, så klokka 06 er "sent" for meg=)=), håper virkelig begge to har lyst til å sove litt lengre på morgenen etterhvert=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...