Gå til innhold

Dette var ikke så lurt nei...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten er nå 6 mnd (på mand).

Han er med meg stort sett hele dagen hver dag (ser jo andre også self.hehe) og er vant til at det er meg som gir ham mat,skifter på ham,legger ham ol.

Pappa'n kommer jo hjem på ettermiddagen,men blir alikevel til at det er jeg som tar meg av gutten når noe skal gjøres. Og det er altid jeg som legger ham for natten. Det har bare blitt sånn, siden jeg er vant til å ha ham hele dagen. Og det er ikke noe probl. heller, han legger seg fint,og sovner selv.

Helt til i går, da fant jeg ut at nå skulle pappa'n få prøve seg... han skulle få prøve å legge ham.

Heh...det gikk jo ikke noe bra! Gutten bare skrek og skrek!! Han klarte ikke å roe ham på noen måte.

Jeg trodde jo kanskje det var noe annet som plaget ham,siden han skrek sånn. Men med en gang jeg tok over og la ham som jeg pleier, ble det helt stille og gutten sovnet på et blunk!

Så nå har vi lært ja. I kveld skal pappa'n få legge igjen.og da skal jeg ikke gå inn å ta over! I morgen skal jeg på middag med jobben, så da blir han nødt å klare seg selv hehe...

Bare et lite tips...lurt å venne baby til at det er flere som steller og legger h*n ja!hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde nesten samme problemet. Vi har begge byttet på med kveldsstellet og selve leggingen ned i senga, men jeg har alltid ammet ved senga før han har blitt lagt. Vi har prøvd flere ganger å gi flaske på ettermiddagen og det har gått kjempebra, men første gang vi skulle gi flaske før sengetid ble det katastrofe! Jeg var hjemme og var på med legginga (det var mest for å øve med flaske og vi ikke hadde fått gjort det før leggetid) og når pappan skulle legge han ned ble det helt katastrofe (og han har lagt han ned før, men da fått han fra meg etter jeg har ammet). Det eneste som hjalp var at han fikk ligge litt i armene mine og da gikk det greit at pappan la han ned.

Vi prøvde igjen dagen etterpå vi også og det vi gjorde da var at jeg ikke ble med på leggingen i det hele tatt, men satt nede i stua sånn at mini verken så eller hørte meg. Dere kan jo prøve det samme, evt at du går ut en tur akkurat når det er leggetid.

Lykke til:-)

Skrevet

Var redd for dette skulle skje med oss og, siden pappaen jobber ganske mye. Men når pappaen er hjemme på kveldene tar han å legger småen.. som er ca 3 ganger i uken mens jeg legger han de 4 andre dagene. :)

Skrevet

det har jeg tenkt på ja, mannen min jobber kvelden da men de 2 kveldene i uka han er hjemme må han ta legginga, plutselig en kveld er jeg karnsje ikke her. Blir endel bråk når pappa legger og ho ender med å sovne mye senere men ho sovner jo til slutt.

Skrevet

Ja, fra nå av skal pappa'n ta leggingen innimellom han også. Bare han skal legge ham på dagtid nå, så blir det skriking.

"mamman til lille nurket" Ja, jeg satt faktisk i stuen i går, da han gikk inn på soverummet for å legge.men det gikk ikke likevel. Men jeg gikk jo inn etter en stund og tok over. det skal jeg ikke gjøre i dag. Nå vet jeg jo at det var det som var probl. så nå må han lære seg at pappa / andre må kunne legge ham også.

Skrevet

Her er det stikk motsatt... Jenta vår som bare er 4 mnd. hyler når jeg skal legge henne, men er sååå snill når pappa`en legger henne. Hehe... jeg klarer heldigvis å roe henne etter en stund da, så det er egentlig ikke noe problem. Går bare litt lenger tid ;) Ikke spør hvorfor hun er slik, er nok ei pappajente ja, og pappa`en har stort sett lagt henne hver kveld :P

Skrevet

hehe kanskje det er fordi hun er vant til at pappa'n legger henne, at hun skriker når du skal legge henne? motsatt av oss bare..

Skrevet

Min gutt er 3 mnd og jeg gir han siste puppen i senga vår, før jeg legger han over i sin egen seng. Da sovner han av seg selv uten problemer. Vi begynte med dette når han var ca 6 uker, pga bare gråt ved legging.

men dette gjør jo at det er bare jeg som tar leggingen, aldri pappa! Kanskje dumt dette da?

Skrevet

Ja, hvertfall etterhvert som han blir litt eldre er det sikkert lurt å la pappa'n legge ham innimellom. så slipper du gjerne det probl. som vi har fått. kan jo beg. med at pappa'n tar ham fra deres seng etter siste pupp,og over i hans egen seng kanskje?så blir han litt vant med at det ikke bare er du som legger ham :o) kjedelig om du skal bort en kveld og pappa'n må gjennomgå hyl og skrik i timesvis hehe

Skrevet

Samme her. Bare pappaen som har lagt småen.. Kanskje jeg burde gjøre det litt av og til.

Det har bare blitt sånn siden pappaen vil ha litt kosetid med gutten etter at han kommer hjem fra jobb.

Skrevet

Vi har hatt det likedan, det har jeg vært jeg som har lagt lillejenta hele veien. Vi prøvde en gang, pappan bada henne og ga henne mat, da var hun ca 6 mnd, men det gikk IKKE bra. Så for en ukem siden begynte jeg å jobbe igjen så da MÅTTE det bare gå bra, og det gjorde det! Over all forventning :) Nå er hun 8 mnd.

Men med nestemann skal vi begynne med pappalegging MYE tidligere... ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...