*påveitilåbli4barnsmamma* Skrevet 4. mars 2008 #26 Skrevet 4. mars 2008 Hei igjen. Har fått positiv test i dag på RD 8. Har satt inn 2 og håper veldig jeg skal ha tvillinger igjen. Datra mi er nå straks 10 mnd og hun er egentlig tvilling. Hun er ei Icsi jente. Ved dette forsøket satt vi tilbake to, og begge festet seg. Da jeg var halvgått i svangerskapet avsluttet vi for den ene, da den ikke ville ha overlevd fødselen. Jeg savner den andre også til tider, og tenker på henne. Det var ei jente det også. De kaller det et risikosvangerskap å gå med to stk. Jeg fikk sitte igjen med ei jente. Hverdens herligste, men tenk om de hadde satt inn 1 den gangen, og det var hun som hadde blitt syk(?) Uff, nei, jeg kommer alltid til å mase meg til å få satt inn to, og sjangsen er litt større for å hvertfall få ett barn. Skjønner at dette har vært vanskelig for deg Solvilha2 som har rukket å bli kjent med begge to. Det gjorde ikke vi. Da kan det hende jeg hadde sett annerledes på det.
Nille40 Skrevet 4. mars 2008 #27 Skrevet 4. mars 2008 Hei jenter! Å få positivt svar på rugadeg 8 er ikke vanlig. Normalt må man opp i dag 10, før man produserer såpass mye hcg at det kan leses/registreres av en testpinne. Jeg ble kjempe lei meg da jeg testet på rugedag 8 forrige gang og fikk negativt svar. Heldigvis fikk jeg positivt svar to dager senere. Den gang med to egg! Desverre mistet jeg begge to,en i uke 2-3 og det andre i uke 8. Nå er jeg i gang igjen på rugedag 6 og har lovet meg selv å vente til rugedag 10 med å teste. Men man er jo så spendt som bare det!! Jeg har ømme bryst og mens-murringer stadig vekk, men tør ikke helt tro at vi kan lykkes denne gangen. Det er nemlig ingen press og ingen stikkinger. Så hva skal man tro?? Jeg ville også gjerne satt inn 2 egg, for å få økt sjanse. Denne gangen ble det bare ett egg, så vi hadde ikke noe valg. De andre gangene var ett egg bra og ett ikke så bra, så vi fikk egentlig ikke noe valg da heller. Det er vondt å miste, jeg har også opplevd det. 3 fostre tilsammen. Jeg håper jeg skal slippe å oppleve det denne gangen, for dette er vårt desidert siste forsøk. Lykke til jenter. Jeg tenker på dere og håper vi skal bli riktig mange lykkelige mødre i november!!
*påveitilåbli4barnsmamma* Skrevet 4. mars 2008 #28 Skrevet 4. mars 2008 Det er sikkert ikke vanlig å få positiv test på dag 8 som jeg har gjort. Fikk det samme sist også. cb testen i går var veeeeldig svak , men det var et kryss da også, tok en test til (digital) rundt kl 17.00 som ikke var morgenurin, og den sa ikke gravid. Tok en ny i dag, med mye sterkere kryss, så da går jeg bare å venter på test-dagen 11. mars. Ved siste negative forsøk, testet jeg rundt dag 9 som sa ikke gravid. og jeg begynte å innstille meg selv på at selvfølgelig kunne den være negativt. Fikk mensen på testdagen, men jeg var litt forberedt, og det tror jeg var litt godt for meg. Har mye stikking, brenning i puppene og mensmurringer i ryggen og jeg kjenner det faktisk igjen fra forrige gang jeg var gravid. Samme symtomene da. Men som jeg sier, det er fortsatt en lang vei og gå, og nå skal jeg kose meg med tanken på et barn til!!!
Tellefanten Skrevet 5. mars 2008 #29 Skrevet 5. mars 2008 Skjønner deg godt som ønsker deg to når du først har satt tilbake to og med pos test så tidlig er sjansen stor. Blir spennende å høre. Som jeg skrev går det bra med mange og oppfølgingen er som regel bra. Tror man savner ett barn uansett om man blir kjent med det eller ikke. Unner ingen å miste ett barn uansett når det skjer. xxx
Tellefanten Skrevet 6. mars 2008 #30 Skrevet 6. mars 2008 Flere som har brutt sammen og testet? Her er tålmodigheten ganske tøyd nå, men må vel vente til mandag. Er bare på rugedag 8. Noen??? xxx klem Sol:)
AniBer Skrevet 6. mars 2008 #31 Skrevet 6. mars 2008 Hei hei!! Jeg sto faktisk foran hyllen på apoteket i dag og klarte å tenke meg selv fra det!! Testdagen min er 12/3 og skal klare å holde ut frem til da! Vet at det ikke kommer til å bli enkelt å styre unna. Hvordan går det ellers med dere jenter? Torsdagsklem
Nille40 Skrevet 6. mars 2008 #32 Skrevet 6. mars 2008 Hei, jeg er nå på rugedag 8 og er kjempe spendt. Skal ta blodprøve den 10. så jeg tenkte jeg ville ta en hjemmetest lørdag eller søndag. Da er jeg ihvertfall på rugedag 10-11 og sjangsen for pålitelig resultat er større. Har ikke nerver til å vente til jeg får ringt opp Riksen mandag kl. 14.30. Men jeg mistenker positivt svar. Jeg har nå hatt mens-lignende smerter/ubehag i livmoren de siste dagene og brystene er lett ømme. Ikke veldig ømme, men det var de ikke forrige graviditet heller. Uff, det er slitsomt med denne ventingen! Men jeg håper så fryktelig på positivt svar, og at jeg kanskje skal få lov til å bli mor til et barn til. Hvordan er det med dere andre?
ikø29 Skrevet 6. mars 2008 #33 Skrevet 6. mars 2008 Heisann!! Her går det etter forholdene veldig bra:-) Jeg har vært bestemt på å ikke teste før 12 som er min testdato og tenker det skal jeg klare... Det er ikke så mye jeg kjenner på kroppen. Har hatt litt menslignende murring de siste par dagene og har tidvis ømme bryster. Etter som det du skriver kan dette være svært så gode tegn :-) Jeg har, og har hele tiden hatt, en god følelse på dette og velger å tro det blir positivt utfall. I mellomtiden er det bare å holde pusten....
Tellefanten Skrevet 6. mars 2008 #34 Skrevet 6. mars 2008 Ååå ser at flere har samme test dag, 12/3. Dette blir kjempe spennende og vi SKAL ha mange positive tester neste onsdag. Masse lykke til alle sammen, blir en kriblende helg xxx klem Sol
*påveitilåbli4barnsmamma* Skrevet 6. mars 2008 #35 Skrevet 6. mars 2008 JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!! Nå tror jeg på det, når det står skrevet med bokstaver GRAVID på testen. Hurra, da regner jeg med å se resten av gjengen i gravid-klubben. Jeg skal bli mamma igjen Masse lykke til folkens. Har blodprøve 11.03.08 på Riksen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå