Hilsen Aud Skrevet 27. februar 2008 #1 Skrevet 27. februar 2008 sønnen min på 5 1/2 mnd er begynt å våkne veldig ofte om natten. Det må som regel pupp til for å roe han, selv om det ikke er sult som primært vekker han. Han våkner og ligger og vrir seg og sutrer med øynene igjen. sover sikkert på et vis - men er veldig urolig. (lar jeg han fortsette våkner han helt og hodlent og er lite blid) I natt la jeg han inntil meg i steden for å gi han pupp og han sovnet momentant igjen. Dette funket hver gang i hele natt. Det eneste problemet er at han våkner like mye igjen hvis jeg prøver å flytte han tilbake i senga si. Og jeg kan ikke ha han i sengen min hele natten, jeg klarer ikke sove da. Jeg trenger tips til hvordan jeg kan få han over i sin seng igjen uten å vekke han, eller aller helst slippe å ta han opp i hele tatt.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2008 #2 Skrevet 27. februar 2008 Som om jeg skulle skrevet det selv. Helt likt min situasjon, trenger også råd...
Hilsen Aud Skrevet 27. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 27. februar 2008 hittil så har jeg pleid å gi han mat for da kubber han igjen selv ved å bli lagt i sengen sin. Men det er jo ikke nødvendig å venne han til å få mat når han egentlig ikke er sulten! Er best å få en slutt på det først som sist.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2008 #4 Skrevet 27. februar 2008 Jeg også.. Ammer henne i søvn halv 8 (nekter å sovne selv om kvelden,, dumt ja jeg vet) våkner etter 30 min. ammer henne i søvn igjen.. Våkner x antall ganger i løpet av kvelden. Da trenger jeg bare å løfte henne opp så finner hun puppen og sovner momentant igjen. Uff og uff. Jeg har tenkt å prøve å legge armen min nedi senga hennes i kveld og håpe at hun kan lære seg å sutte på den istedet. Men jeg aner ikke hva jeg skal gjøre.. Virker som om ingenting fungerer utenom den helsikkens puppen. Smokk tar hun heller ikke. Ferber har jeg IKKE lyst til for jeg har viljestyrke lik null.. Har du noen ideer?
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2008 #6 Skrevet 27. februar 2008 dytter.... samme problem her... trenger råd..
Gjest Skrevet 28. februar 2008 #7 Skrevet 28. februar 2008 Gutten min holder også på på samme måte, men jeg har funnet ut at det hjelper hvis jeg og samboer prater/en av oss gir fra seg litt lyd, eller legger en hånd på han. Det virker som om han blir tryggere av å vite at vi er i nærheten. Men det er selvfølgelig ikke alltid dette hjelper. På natten legger jeg en varmeflaske i sengen hans når jeg ammer slik at den er varm når jeg legger han tilbake. Mange babyer reagerer på temperaturforandringer og våkner når de blir lagt tilbake i en kald seng. Det går også å la han sove i en ammemadrass. Den flytter man enkelt over i sin seng når babyen skal ha mat, men jeg synes det fungerer like bra med varmeflaske.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2008 #8 Skrevet 28. februar 2008 min lillegutt gjorde og det,viste ikke hva jeg skulle gjøre,men jeg tok la litt pledd i sengen sånn at han hadde det godt inntil seg og da ble det momentant slutt på at han voknet om natten, det hjalp hvertfall hos meg,men er ikke sikkert det er løsningen hos alle fordi om
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2008 #9 Skrevet 28. februar 2008 har det akkurat likt for tiden! hun våkner flere ganger i timen om nettene,og vil bare tas opp...har prøvd å la vær å ta henne opp,men hu skriker bare mer og mer...til slutt klarer hun nesten ikke å trekke pusten.. har prøvd å legge henne i senga med meg også,det virker heller ikke. hun vil bare at jeg skal stå opp og ned på gulvet og holde henne...er så sliten!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå