Gå til innhold

Gutt snart 3,5 år har tisset på seg hver dag i 1,5 uke. Fortvilet!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skal vi gjøre? Første dagene tok vi det med ro, og sa bare "huff, her var det vått...vi får skifte" og ikke noe mer. Så begynte vi med godterinekt på lørdag, samt tyggis-nekt. Siste dagene har han måttet sitte i kroken når han har vært skikkelig våt. Ingen ting ser ut til å fungere! Han nekter å gå på do selv om jeg ser at han må. Han går bare hvis han kjenner han må bæsje, mens tisset går rett i buksa når han er hjemme. Han sluttet med bleie i sommer, og det gikk veldig fint. I høst da han beg. i barnehage igjen var det noen uhell, og høsten har således gått slik med våte bukser innimellom, men aldri en hel uke uten tørr bukse.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du skaper et større problem for han ved å "straffe" gutten din når han tisser på seg. Dette kan føre til at han kan få en traumatisk opplevelse ved det å tisse i buksa. Ikke mas så mye om det og evnt la han få gå med bleie igjen. Hvis han ikke vil dette må dere bare vise overfor han at det ikke er noe problem om han skulle være uheldig. Min gutt sluttet med bleie da han var 3 og var veldig flink i starten etterhvert hadde han mange uhell i bhg, spesielt da han lekte ute. Vi ble enige om å ha på bleie i den perioden det var kaldt og de gikk med tykk dress. Etterhvert går dette over av seg selv. La gutte din styre! Lykke til!

Skrevet

Enig med anonym, sett han i bleier igjen og la det hele bero uten noe mer styr. Dette vil gå seg til av seg selv om kort tid, like brått som problemet dukket opp. VIl han ikke ha på seg bleie, så gir dere bare beskjed om at han kan slippe dette dersom han går på do. Gjør han ikke det tar dere på han bleie og sier at det er opp til han når den skal av igjen. Alt han trenger å gjøre er å gå på do, dette vet han jo selvfølgelig selv også :o)

Skrevet

Jeg får helt vondt av gutten deres som blir straffet av å tisse på seg. Det er mange grunner til at barn starter å tisse seg ut etter de har vært tørr en periode.

Ha på han bleie igjen og la han finne ut av det selv. Skryt masse(!) av han hvis han går en hel dag uten å tisse, og overse de gangene han ikke gjør det. Så vil dere nok se at det går over. Men for alt i verden, straff han ikke!

Angående at han bare vil bæsje hjemme så er dette helt normalt, min gutt på fire venter altid til han kommer hjem, og det er ikke noe grunn til å mase med det. Dette er natulige ting som barnet må finne ut på egenhånd og som kan forsterkes ved at vi voksne oppmuntrer og støtter barnet.

Hvis du tror det kan ligge noe medisinsk grunn for det kan dere oppsøke lege eller helsestasjon og få opplysninger fra de.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...