Gå til innhold

trenger hjelp damer

Anbefalte innlegg

Skrevet

begynte å gi vesla grøt på torsdagen, bare ett par skjeer, gikk kjempefint, økte litt til fredag gikk også fint, og har gitt henen hele helgen, men plutselig på mandag fikk hun vondt i magen og i går også.

Kan det være at jeg har økt mengden for fort?

hun er 4 mnd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trur de fleste babyer sliter litt med magen når de får fast føde for første gang. Vi begynte så vidt med grøt når hun var 4 måndter på samme måte som dere, og her blei det også litt magevondt. Vi venta litt med grøten en uke eller to så prøvde vi igjen, og da gikk det mye bedre. Kan jo hende du begynte litt tidlig, og magen hennes ikke helt er klar ennå.

Skrevet

men det jeg ikke skjønner er jo at det gikk jo bfra i 4 dager, så fikk hun vondt på 5? du tror ikke det kan være for at jeg økte grøt mengden for mye?

kanksje for å få henne jevner mett er å gi henne 2 skjeer på dag og 2 - 3 på kvelden?

Skrevet

ja kan jo hende du økte litt for mye ja.. satt akkurtat å tenkte på hvordan jeg egentlig gjorde den overgangen. (tia går så fort og det gjør i grun husken også). Jeg jugde litt for deg i sta, vi begynte først med tynn velling vi (maisgrøten var den som var snillest med magen til vesla her). Hun fikk tynn velling ei uke på kvelden, så gjorde vi vellinga litt tykkere og gav henne i 4-5 dager. og når det gikk bra så gikk vi over til litt grøt:)

Jeg begynte bare med å gi velling på kvelden en gang om dagen, så de ikke skulle bli for mye for magen hennes og jobbe med

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...