Gå til innhold

Prøv Reductil om du trenger å endre livsstil og må gå ned mye...

Anbefalte innlegg

Hei.

Er en dame som har gått på Reductil i 4 måneder nå. Har gått ned 20 kg. Anbefaler andre overvektige å gjøre et forsøk med disse tabelettene, om dere synes det er vanskelig å gå ned på egenhånd. Er ikke alle som får effekt av de, ca 60 % tror jeg. Men de demper iallefall apetitten og søtsuget her i gården. Er mye lettere å legge om spisemønsteret sitt når hjernen ikke skriker etter mat hele tiden. Også er det mye lettere å holde motivasjonen oppe over tid når man får jevne resultat.

Ser at mange er negative til reductil, men jeg kjenner flere som bruker de og de har samme erfaring som meg. Er du heldig og slipper bivirkninger er de et meget godt hjelpemiddel om man vil legge om spisevanene sine.

Men dersom man ser på det som en kur, og går tilbake til gamle vaner, når man slutter med tabelettene så kommer nok kiloene tilbake. De vil de gjøre uansett hvilken metode man bruker. Jeg velger å se på dette som en kostholdsendring istedenfor en slankekur, og skal jobbe knallhardt med å holde på de nye vanene når jeg snart skal slutte på reductil.

I disse fire månedene har jeg ikke måttet slite for å gå ned, har bare latt være å spise når jeg ikke er sulten. I tillegg til at jeg har prøvd å spise sunt når jeg spiser. Men har hatt et vanlig kosthold, med vanlige middager sammen med familien(litt mindre porsjoner og bare forsynt meg en gang).

Mange leger vegrer seg for å gi reductil, men er man saklig og grunngir hvorfor man vil ha de, bør man få prøve. Min lege foreslo xenial(eller noe sånt..), men de demper ikke apetitten. De virker ved at tarmen ikke tar opp fett, og man får diare ved fettrik kost. Derfor sa jeg at jeg ville prøve reductil, fordi de demper apetitt og søtsug. Fikk de til slutt.

Har nå vært til oppfølging hos to andre leger, og de var begge veldig positive. Hun ene hadde til og med gått på de selv...

Vel, uansett så ville jeg bare fortelle om min erfaring, dersom noen sitter på gjerdet og lurer på om det finnes noe som hjelper i kampen miot kiloene. Det gjør det. Det er iallefall et forsøk verrt. Prisen er heller ikke avskrekkende. Betaler 390 kroner for en måned. Mye mindre enn hva jeg tidligere brukte på snop, brus og kafebesøk...

Lykke til, om noen ønsker å prøve.

Fortsetter under...

jeg går også på disse pillene.. og har noen lunde di samme resultatene.. på 8mnd har jeg gått ned 40kg.. mangler bare 10.. heh.. :P eller mer om jeg ikke er fonøyd..

jeg spiser mindre, trener mer og orker mere :D

herlig liv rett og slett.. resultater blir det vertfall.

deh ar jeg også gått på, men gikk ikke ned av dem. derimot så tar spinning veldig bra. det krever en innsats og tid, men det funker. her ble dessverre tida for snau så måtte slutte. få ta det opp igjen senere.

men, har prisen på reductil gått ned? kosta da langt over 390 da jeg gikk på dem. snarere rundt 7-800 kroner mener jeg

I dag har jeg fått Reductil av legen min - så nå er jeg kjempespent og veldig motivert! Jeg håper virkelig at de demper appetitten og søthungeren, for det er det jeg trenger hjelp med. Jeg er SÅÅÅÅ klar for å gå ned i vekt og å venne magen til mindre mat - og hvordan kostholdet skal bli videre fremover er jeg helt inneforstått med! Alt for å få en kropp jeg kan være noenlunde fornøyd med!

Kryss fingrene for meg folkens! ;-)

• 4 uker senere...

Jeg skal til legen på torsdagen,og da vil jeg gjerne komme ut igjen med resept på reductil...for sånn som jeg har det nå så er det helt jævelig rett og slett. Føler meg som en alkohol,men som er avhengig av sjokolade og annet snop...det er ikke ålreit når du tar deg selv i å fråtse i sjokolade...helt gal...men under svangerskapet gikk jeg ned, for søtsuget ble helt borte og jeg spiste generelt mindre,og det var aldeles nydelig! Så jeg vil få hjelp til å finne tilbake til den følelsen å ikke være avhengig av noe,og det tror jeg kommer til å skje hvis jeg får begynt på reductil...Jeg bruker krom,men kjenner ingen forskjell på søthungeren. Så kryss fingrene for meg at jeg kommer til å få dette,jeg vil gjerne føle hvordan det er å være 30-40 kilo lettere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...