Gå til innhold

Hva skal jeg si til svgermor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.. jeg har en kjempe snill svigermor som ofte vil passe barna. De er 2 og 10 uker. Problemet er at hun tror de fryser hele tiden og særlig om natten..hun tar på de masse klær og tepper,noen av klærne har hun kjøpt selv, for jeg pakker ikke med så mye når de skal over natte for hun tar så mye på.. hva skal jeg si? Vil ikke såre henne for hun er snill og søt som vil passe ungene og 2 åringen elsker å få være hos farmor..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville vel snakket med henne om dette på en pen måte og forklart henne at det faktisk ikke er så bra og kle på de for mye og pakke de inn. De kan jo faktisk bli overopphetet av det. Noen barn er varmere enn andre og trenger derfor ikke så mye på seg som andre.

Vet det ikke er lett, men det er jo dine barn og da må du jo kunne si ifra....

Lykke til

Skrevet

ja, bare si det som det er

om du har en på 10 uker kan du jo nevne en av farene v overoppheting: krybbedød...

Skrevet

Hei! Kjenner meg igjen. Hadde samme problemstilling med min svigermor. Jeg sa det bare på en forsiktig måte jeg hva jeg ønsket at barna mine skulle ha på seg om natta. De trengte bare pysj og sovepose, ingeting mer. Det godtok hun selvfølgelig. Tror nok svigermoren din vil forstå hvis du bare sier det på en hyggelig måte :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...