Gå til innhold

Selvbruningskrem???

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

som hudpleier kan jeg ikke fatte å forstå at du kan ha fått en slik beskjed av hudpleiern din.

selvbruningskrem er overhode ikke farlig å bruke under gravidtet.

solarium derimot kan gi permanente pigmentforandringer i huden din. på grunn av graviditets hormonene er huden dim mye mer utsatt for solskader.

Det er mange forskjellige meninger :-)

Det som er helt sikkert, er at man kan oppleve pigmentforandringer. Jeg tok sol i 15 minutter (god og vinterblek fra før) og kom ut brun som en peppernøtt :-D Kjæresten min mente jeg var så brun at det så dumt ut!

Jeg leste i bladet GRAVID at man IKKE skulle bruke selvbruningskrem når man er gravid. Så jeg ble litt snurt. For jeg har brukt det i de 2 andre svangerskapene mine. Var aldri snakk om det da at man ikke skulle bruke det.

Så nå våger jeg ikke bruke det, selv om min kropp så sårt hadde trengt det!

Annonse

Er hudpleier selv og har aldri hørt at det skulle være skadelig. Det er nok flere meninger rundt dette, men jeg har selv brukt selvbruningskrem under svangerskapet.

Det som skjer når man bruker en selvbruningskrem er at en ingrediens, (som er et ufarget sukker) oksideres i huden. I øverste lag vell og merke. Det er som når man har tatt en bit av et eple, det oksiderer og blir brunt.

Jeg kan ikke se noe i vegen for å bruke selvbruningskrem så lenge den ikke inneholder koffein. Er jo værre å få varige hyper eller hypopigmentering. Man skal jo føle seg litt fresh selv om man bare blir større :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...