Gå til innhold

Verona- er det et fint navn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Plutselig her en dag så min far at han hadde likt om vi kalte jenta vår for Verona. Jeg tenkte først herregud for ett forslag. Men sa at det skulle noteres og tenkes over. Jeg ble litt forbauset over at han ikke kom med ett navn som Solfrid eller Gunnlaug, siden han er av den litt tradisjonelle typen.

Men men, min døde mor het Mona og min døde onkel het Vebjørn så han har nok tenkt noe i den duren.

Så hva synest dere? blir det alt for sært og spesielt. Verona er tross alt en by. Blir det litt for mye i samme gaten som Paris????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ble litt sært synes jeg, men er jo en fin tanke :-) Men det er faktisk et brukt navn her i Norge, og har en fin betydning "som bringer seier".

Skrevet

Jeg synes hvertfall ikke det var et stygt navn! Hvis du (og far til barnet?)

synes dette er et greit navn, så ville det nok vært hyggelig for din far hvis forlaget hans blir brukt :-) Siden han til og med kansje har tenkt over navnene til din mor og bror med dette navnet, så vil sikkert dette bety mye for han. Det kan jo også f.eks brukes som mellomnavn? :-)

Skrevet

Ja, var akkurat inne å så på betydningen. Gresk opprinnelse og det sto ikke noe om byen Verona.

Nei, jeg vet ikke rett og slett. Synest det er litt i særeste laget.

Min mann synest det var helt greit, men tror han tenker mye på tanken bak navnet. Det er vell grunnen til at han ikke forkaster det med det første, han venter vell på at jeg skal komme litt over det kanskje..

Tenke jeg skulle foreslå Mona jeg da, men det kan vell bli litt sårt for min far kanskje. Siden min mor døde så brått og ung. Men vet ikke.

Mona er uansett ett pent navn.

Skrevet

Bruk navnet, sier nå jeg! Synes ikke det blir sært, i og med at det er veldig likt navnet Veronika, i tillegg til at det er lett og uttale. Hadde vært noe annet hvis det var et annet bynavn, som var vanskelig å uttale i norsk språk og bare høres fremmed og utenlandsk ut. Men Verona er helt ok, og det høres ikke spesielt utenlandsk ut heller! Din far vil nok sette stor pris på det! Det kan jo eventuelt brukes som mellomnavn.

Skrevet

Jeg syns det var Nydelig! og så fint med navn som betyr noe! Jeg syns absolutt du skal gå for det :) Det gjorde meg faktisk i bedre humør og lese innlegget ditt :)

Skrevet

Tusen takk:)

det gjør det hele litt lettere.

Om ikke annet kan det brukes som mellomnavn.

Kanksje Karen Verona.

Etter min far Karsten, min mor Mona og min onkel Vebjørn

-HI-

Skrevet

Neineinei..Verona er en by og navnet på den lokale pizzarestauranten her i bygda. Sett bort i fra det er Verona uansett et kjønnsløst og lite pent navn.

Skrevet

Første gang jeg hørte det steila jeg omtrent... Men nå vet jeg om tre søte småjenter med navnet Verona, og ei som har det som mellomnavn.

Ellers er jo også Veronja en variant... :-)

Skrevet

Hva med navn som Veronica, Ramona, Mone eller Simone?

Skrevet

Går jo helt greit å kalle henne Verona, men tror jeg heller ville kalt opp moren din alene i denne omgang. Hva med Mina?

Vebjørn kan jo kalles opp hvis dere får en gutt senere, Vebjørn er et nydelig navn, og kanskje ikke så sårt å bruke "total" oppkalling. Skjønner at det kan bli litt sårt med Mona, at det kan være lurt å endre litt på det.

Skrevet

Synes det var et veldig fint navn, med en veldig fin betydning... og når det i tillegg er oppkalling..ja, da er jeg solgt ;)

Skrevet

Jeg tenkte veldig Italia da jeg leste dette, men samtidig er dette et navn med fin betydning for dere, så om dere liker det, så synes jeg dere skal gå for det uansett!

Skrevet

helt fint navn, og flott oppkalling.

mulig jeg er litt ute å padler her, men var ikke Verona stedet hvor historien om Romeo og Julie utspilte seg? ganske romantisk isåfall :)

Skrevet

Jeg har litt for mye linker til Italia til at jeg synes dette er et fint jentenavn, det blir litt for Brooklyn, Paris etc. Men det er MIN mening. Personlig så synes jeg Mona er et søtt navn på en jente :-)

Skrevet

At det er en by, gate ect gjør ingen ting, det er helt vanlig å kalle barn opp etter byer, land, steder ect. Som for eksempel: Paris, Brooklyn, Orlando, America, Roma, Jackson, Paolo det er tusen vis, så det synes ikke jeg gjør noen ting. En start får dere som har noe mot det kan jo ta en titt på karte over Amerika med by navn.

Så var det veldig søtt av faren din som har tenkt på det, og det betyr nok mye får han om du kaller henne Verona.

Jeg synes Verona var kjempe herlig!

Go for it!!

Skrevet

Syns det er kjempefint jeg!!! Søtt og romantisk (er jo der Romeo og Julie "bor"). Liker navnet kjempegodt, hadde bare aldri tenkt på det som et personnavn før...

Blir IKKE like sært som feks Brooklyn, Paris (som forøvrig er et navnet på en av de andre karakterene i Romeo og Julie) eller liknende...

Skrevet

Det bra du synes navnet mitt er fint. hihihihihihihihihi

Skrevet

Høres ut som du er blitt glad i navnet, det er det viktigste. Desuten er navnet flott synes jeg

Skrevet

Det er veldig fint, og ikke noe som alle heter. En kjent tysk TV-personlighet er Verona Feldbusch. Saa det finnes faktisk folk som heter det.

Skrevet

Synes ikke det er noe særlig med "oppkalling" som er sammenblanding av navn jeg... Ville heller brukt både Mona og Vebjørn i direkte oppkalling. Du kan jo spørre faren din hva han ville synes om du oppklate jenta etter moren din? Kanskje han blir glad for det? Uansett er det jo dere som bestemmer...

Skrevet

Verona er jo like mye et navn som en by... Vet om ei som heter det, jeg.

Det er et typsik sånn navn jeg ikke aner om jeg liker eller ikke. I samme sjanger som Rowena og Verena.

Skrevet

Syns Verona var et fint navn med en fin tanke bak.

Koselig å fortelle lille-jenta hvor hun fikk navnet sitt fra :)

Ellers var også Karen Verona veldig fint! to pene navn som klinger bra. Selv om de har litt ulikt opphav, syns jeg ikke det gjør noe!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...