Gå til innhold

Snuppa på 15 mnd kan ikke drikke av tåteflaske eller kopp selv.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må holde flaska for henne. Hun vil ikke prøve selv. Tutekopp klarer hun ikke selv om jeg holder den. Får i seg litt, men biter mest på den / søler mye. Har prøvd ulike kopper.

Flere som ikke klarer dette? Er dette noe å bekymre seg for? Tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge hun fint griper og holder andre ting hadde jeg ikke bekymret meg. Men skjønner at det er kjedelig at hun ikke drikker selv ennå.

Har ikke noe fasit på det, men hopp over tutekopp det er ikke noe nødvendighet og gå heller rett på vanlig glass. Hold hendene hennes rundt det når hun drikker istedetfor å bare holde flaska/glasset. Er mulig at hun bare rett og slett ikke gidder siden hun har funnet ut hvor behagelig det er at du holder for henne.

Så hold hendene hennes rundt flaska så begynner hun nok å jobbe litt selv etterhvert også.

Skrevet

Hun griper andre ting. Spiser brød og annet med hendene. Putter klosser i riktig hull i puttekassa. -Firkant i firkanthullet osv. Ja, tror også at hun ikke gidder fordi hun liker at jeg gir henne. Jeg prøver å holde hendene hennes rund flaska, og så slippe, men da blir hun sint. Hoppe over tutekopp var lurt. Hvor lenge er det vanlig å gi dem flaske forresten før det ser for dumt ut?

Hi

Skrevet

Går hun enda? La flaska stå innen synsrekkevidde, og se om hun henter den selv når hun blir tørst nok.

Skrevet

Min var også sånn helt til hun var 14 mnd, da så jeg i smug at hun plutselig kunne gripe den selv når jeg ikke var parat til å hjelpe henne. Hvis jeg i neste omgang ga henne og prøvde å få henne til å holde den selv ville hun ikke og kastet den på gulvet! Dermed skjønte jeg at hun syntes det var bedagelig at jeg holdt den for henne ;)

Derfor ble jeg bestemt og bare satte flasken foran henne og nektet å hjelpe henne...og da begynte hun å holde den selv! Gjorde dette på et tidspunkt jeg visste hun var veldig sulten og svært interessert i melk.

Lykke til!

Skrevet

Takk :) Det skal jeg prøve Perleblomst.

Skrevet

min sønn kunne heller ikke det men så kjøpte jeg en drikke kopp på apoteket å så var problemet løst...

Skrevet

begynn å gi henne fra glass da..;)

snuppa her ville aldri bruke tåteflaske.. før jeg gav henne det igjen da hun var en 13-14 mnd... prøvde med litt melk da fordi vi skulle begynne å kutte litt ned på ammingen... og det gikk strålende. etterhvert drakk hun også vann osv..

jeg syns det var greit med flaske siden hun da kunne drikke mens hun satt i vognen osv... ble mye gris med glass da...;) men tutekopp har hun aldri villet ha

nå er hun 21 mnd og veldig glad i flasken... får av og til litt melk oppi. men stortsett bare vann...og hun får det kun når hun skal sove.. resten drikker hun fra glass...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...