Fruktjuice-og-vann-lensmann... Skrevet 26. februar 2008 #1 Skrevet 26. februar 2008 jeg vrir hjernen min, men kommer ingen vei. pleier å lage usunn gryte med masse fløte/rømme. men i morra mååå retten være sunn...vrient synes jeg. iallefall nå, hjernen min stoppa før frustrerte fruer...
Mamman til Mari Skrevet 26. februar 2008 #2 Skrevet 26. februar 2008 Dette er hvertfall en Grete Roede-oppskrift. Til og med kaloriinnhold... ;-)Jeg har brukt elgkjøttdeig istedetfor karbonadedeig. Brits gryte 600 g karbonadedeig 1 løk 200 g sjampinjong 1 dl tomatpuré 4 dl buljong 1 paprika rød 1/2 ts salt 1/2 ts pepper Slik gjør du: Brun karbonadedeigen i tørr stekepanne og tilsett salt og pepper. Hell det over i en gryte. Finhakk løk, skjær sopp i skiver og brun det i pannen. Skjær paprika i terninger og ha det i gryten sammen med tomatpuré, løk og sopp. Hell buljong over til slutt, og la alt koke et par minutter. Server med kokt pasta og en frisk salat. Meny 1-2 3-4 5-6 Porsjon Liten Middels Stor Antall pors 1 p 1,5 p 2 p Kokt pasta 100 g 150 g 200 g Kcal 360 555 715
-Lin Skrevet 26. februar 2008 #3 Skrevet 26. februar 2008 Jeg har spist Pizza med kjøttdeig av hjort og det var nydelig! Pizzaen var med speltbunn, det var rene hakkede tomater på bunnen, kjøttedeigen var med tacomix, ellers mais og ost. Det var sunt og kjempegodt!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå