Gå til innhold

typen har dårlige svømmere

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei hei. har vært til undersøkelse og typen hadde dårlig kvalitet på svømmerne, men de som var bra var veldig bra:) såvidt jeg vet er det ingenting galt med meg. de ville sende oss til prøverør for vi har prøvd i to år, men kan vi ikke være heldige og få det til på den normale måten, eller er det liten sjangs? vi har bestemt oss for prøverør,men vi kan jo prøvepå den naturlige måten mens vi venter...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heia Ida!

Er nok i samme situasjon. Typen har dårlige svømmere, men heldigvis finnes det noen gode tilstede, selv om de er alt for få!

Jeg har satt typen på vitaminer: E-vit, zink, selen og multivitaminer. I tilegg har jeg bestilt time til dr Purvis og typen har måttet ta blodprøver. De var ok og han var selv fornøyd med at testosteronnivået var i øvre referanseomr, ikke noe i veien med manndommen sånn sett! Jeg har som sagt bestilt time til dr Purvis på andrologisk senter i Oslo for han er ekspert på sæd. Blir oppgitt på guttas vegne når men er til forsamtale for ivf og finner nedsatt kvalitet, da er det liksom ingenting å gjøre, nei da blir det icsi da. Forresten vi har måttet ta kromosomprøver av begge to før evt icsi for de vil sjekke om vi er bærere av noen dårlige gen. Det kan visst av og til være sånn at nedsatt kvalitet betyr at man er bærer, men det er visst veldig sjelden. Vi tok prøvene for 3 uker siden og det tar visst hele 6 uker å få svar. Vi skal til dr Purvis på mandag og jeg er veldig spent på om typen kan få noen medisiner for å bedre kvaliteten. Står selv på venteliste på ivf/icsi og tror det kan bli i april/mai.

Lykke til!

Skrevet

Hei!

Mannen min har og dårlige svømmere. eller det vil si at de klumper seg og bare noen få svømmer fritt. legen sa at vi kunne bli gravid på vanlig måte, men det var veldig liten sjangs.

Var til icsi i oktober, tre egg ble befruktet, men bare ett delte seg og det var ikke otimalt. resultatet ble negativt.

Leste i et ukeblad at 1000 mg c vitamin hver dag skulle hjelpe mot dårlige svømmere. så mannen min spiste det og sink.

var til icsi nå i februar fikk 4 perfekte delte egg, tre på fry og ett satt inn. nå 14 dager etter, i dag var graviditetstesten min POSITIV! :)

Lykke til videre begge to!!

Skrevet

har svart deg på skravle

Skrevet

også svart deg på skravle:)

Skrevet

Har en mann med dårlige svømmere, og har blitt gravid med ivf/ icsi uten at han spiste noe tilskudd. Det ble full klaff for oss på 1. forsøk og venter nå en liten prins. Vet ikke om tilskudd til mannen hjelper noe, vi fikk ikke beskjed om å bruke noe da vi begynte med ivf.

Vi fikk beskjed om at det var 1% sjangse for at vi ville klare det på den "naturlige" måten og ca 60% sjangse med icsi. Så for oss ble valget enkelt. Men det ble jo ikke slutt på vanlig sex pga. det da.........

Masse lykke til. Håper dere får full klaff.

Skrevet

Heisann Blueberry og mamma -08!

Godt å høre at det kan bli full klaff meg icsi!

Det gir håp til oss andre.

Lykke til videre!!!

Skrevet

gratulere så mye til deg blueberry:)!!!! gleder meg til tiden kommer da kan begynne med prøverør og at det blir fullt klaff:)

Skrevet

Gratulerer så mye mamma 05038:)

håper jeg er lile heldig som deg:)

er det så stor sjangs som 60 % alså, det kommer jo sikkert litt annpå hvem det er da men, håper de sier det til oss også:)

Skrevet

Gratulerer så mye til de som har klart det!!! Håper jeg snart kommer etter!

Min kjære har vært hos Purvis. Fikk antibiotika, så får vi vente og se om det har hjulpet:-) I tillegg tar han sink, selen, 1000 mg c-vitamin og multivitamin.

Vi hadde første forsøk før jul. Fikk inn to egg pga ikke optimal kvalitet. Det forsøket gikk ikke. Så nå er det nytt forsøk med sprøytestart imorgen! Tilskuddene han tar skal jo ikke vises på kvaliteten før det har gått tre måneder. Men vi håper det beste.

Vi fikk ved første forsøk beskjed om 30-35 % sjanse, noe som er det snittet ved ivf og icsi.

Vi hørs!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...